اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

انقلاب اسلامی موجب نهادینه شدن فرهنگ دینی در کشور شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر توفیقاتی که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی برای ایران داشت موجب شد تا فرهنگ دینی نیز در کشور نهادینه شود.

انقلاب اسلامی موجب نهادینه شدن فرهنگ دینی در کشور شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در دیدار با فعالان قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: قرآن بهترین سرمشق برای زندگی انسان است و همه باید آموزه‌های این کتاب آسمانی را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار تاثیرگذار است ضمن اینکه خانواده‌ها نیز باید بیش از پیش فرزندان خود را با آموزه‌های قرآنی آشنا کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: علم یک فرصت و یک نعمت الهی است و باید آن را فرصتی برای خدمت به انسان دانست.

وی تصریح کرد: در تاریخ اثبات شده که استکبار به‌ دنبال در اختیار گرفتن جهان با آپارتاید و انحصار علم است و دوره قاجاریه تا زمان پهلوی زمان سکولاریستی کردن علم بدون فرهنگ دینی در ایران بوده است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، علم را به جایگاه اصلی خود بازگرداند و آن علم در بستر فرهنگ دینی است.

صفایی‌بوشهری در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه در تولید علم و پرورش عالم است خواستار رشد دانش‌آموزان در پرورش و آموزش در کنار هم شدند.

وی یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی دقیق، فرهنگ دینی را به عنوان اساس زیرساخت اصلی آموزش و پرورش نهادینه کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: دوران تحصیلی دانش‌آموزان در مدرسه فرصت مناسبی برای ترویج محبت به پیامبر و ائمه اطهار و محبت به قرآن در فرهنگ دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول