اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

خبرگزاری فارس: معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد.

اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، محمدصادق مفتح در نشستی با فعالان اقتصادی استان با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در حمایت از تولید ملی اظهار کرد: نظام بانکی کشور، برخلاف نقش خود در همه کشورهای دنیا، خود را متعهد به پشتیبانی از تولید نمی‌داند و به فعالیت‌های کاسب‌کارانه و سوداگرانه روی می‌آورد.

معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی حامی تولید نیست و منافع خود را در بخش‌های غیر تولیدی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه باید ارتباطی منطقی بین سه بخش اصلی خدمات، صنعت و کشاورزی و تقسیم متناسب منابع بانکی بین این بخش‌ها برقرار باشد، افزود: متاسفانه سهم بخش خدمات که قسمت عمده‌ای از منابع بانکی به این بخش اختصاص می‌یابد از تولید ناخالص ملی کشور به شدت در حال افزایش است.

مفتح تصریح کرد: امیدواریم اصلاح نظام بانکی که از جمله برنامه‌های ریاست جمهوری است در سال جاری کلید بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جدید برای حمایت از کار و تولید ملی 2 محور جدی در وزارتخانه مدنظر قرار دارد، افزود: یکی از این محورها برنامه‌‌ریزی برای بالا بردن و به حداکثر رساندن ظرفیت‌های تولید با وجود همه مشکلات موجود است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که واحدهای تولیدی که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته‌اند طبق یک برنامه جدی تکمیل می‌شوند، اظهار داشت: بخشی از این واحدها در غالب پروژه مهر ماندگار تکمیل می‌شوند و ظرف 1.5 تا 2 سال آینده قابل بهره‌برداری هستند.

مفتح تصریح کرد: در کارگروه ویژه‌ای که در ریاست جمهوری و در سایه آن در وزارتخانه تشکیل شده است، دولت تصویب کرده است نظام بانکی 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهد.

وی به مشکلات تولیدکنندگان در زمینه واردات مواد اولیه نیز اشاره کرد و گفت: واردکنندگان مواد اولیه در سه بخش بانک، گمرک و ثبت سفارش مشکل دارند که برای رفع موانع اخیراً در وزارتخانه ستادی برای تامین مواد اولیه کارخانجات تشکیل شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول