اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن آموزش عالی ایران:

عمر فعالیت انجمن آموزش عالی به 10 سال رسید

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: در طی 10 سال اخیر، انجمن آموزش عالی یکی از انجمن‌های پویا و فعال در عرصه آموزش عالی است.

عمر فعالیت انجمن آموزش عالی به 10 سال رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر یدالله مهرعلی‌زاده عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش بین‌المللی آمایش آموزش عالی در دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت‌های انجمن آموزش عالی ایران گفت: انجمن آموزش عالی ایران در راستای رسالت حرفه‌ای و علمی خود از زمان تأسیس تلاش داشته است تا فضای مناسبی را برای اشاعه دانش و بینش مبتنی بر مدیریت و برنامه‌ریزی در آموزش عالی کشور فراهم سازد.

وی گفت: طی 10 سال اخیر عمر انجمن، این مهم به خوبی حاصل شده است و هم‌اکنون انجمن آموزش عالی یکی از انجمن‌های پویا و فعال در عرصه آموزش عالی است و تنها انجمنی است که به دلیل بین رشته‌ای بودن اعضای آن از قدرت تأثیرگذاری فراوانی در دانشگاه‌ها برخوردار است.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران با بیان اینکه آموزش عالی ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر، طی سه دهه گذشته با تغییرات زیادی روبرو شده است تصریح کرد: چنین تغییراتی بدون شک متأثر از تغییرات و تحولاتی است که به‌ واسطه دگرگونی در فرآیندهای فرهنگی، اجتماعی و فکری جهانی، نهادهای رسمی و غیررسمی انتظارات جدیدی را به وجود آورده است.

وی افزود: چالش‌های تازه‌ محیط بیرونی دانشگاه‌ها یعنی جامعه از یک‌سو و محیط درونی دانشگاه‌ها از سوی دیگر در حوزه آموزش و پژوهش و جایگاه دانشجو، اعضای هیئت علمی، کارکنان و مدیریت دانشگاه و ارتباط با نهادهای دیگر، استقلال اداری و آزادی علمی به وجود آورده است.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران درباره اهداف آمایش آموزش عالی ایران اذعان کرد: تحلیل بوم‌شناختی، کیفیت بخشی به آموزش عالی، نگاه چشم‌اندازی به آموزش عالی، نگاه بین‌المللی به تعیین جایگاه و نقش آموزش عالی فراملی و اصلاح ساختار مدیریتی آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مهم‌ترین اهداف آمایش آموزش عالی ایران است.

مهرعلی‌زاده افزود: طرح آمایش به عنوان یک فرآیند و روشی از تفکر و تولید، مسائل و چالش‌های بسیاری را پیرامون تقاضا برای آموزش عالی و تامین دانشجویان، دانشگاهیان، مؤسسات آموزش عالی، گسترش دانش و مهارت‌ها و ارتباط آموزش عالی با جامعه مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: از این‌رو انجمن آموزش عالی ایران در نظر دارد تا با تأکید ویژه بر طرح آمایش آموزش عالی، جنبه‌های تئوری و عملی و تجارب بین‌المللی این طرح را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

رئیس انجمن آمایش آموزش عالی ایران در پایان با اشاره به چالش‌های شناسایی شده با توجه به بررسی‌های به وجود آمده اذعان کرد: چالش علمی و نظریه‌‌پردازی در حوزه دانشگاه و ماهیت آن، چالش بخشی‌نگری به آمایش آموزش عالی، چالش مدیریتی و سیاسی نظام آمایش آموزش عالی، چالش ضعف نظارت و ارزیابی برای توسعه کمی و کیفی آمایش آموزش عالی، چالش مشارکت نخبگان و چالش عدم وجود نهادهای فراملی برای آمایش آموزش عالی از عمده‌ترین چالش‌های شناسایی شده با توجه به بررسی‌های به وجود آمده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول