اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد دانشگاهی:

حرکت جهاد دانشگاهی به سمت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور حرکت به سمت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی را مهم‌ترین هدف جهاد دانشگاهی عنوان کرد.

حرکت جهاد دانشگاهی به سمت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید قاضی‌مغربی پیش‌ از ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری رؤسا و معاونین جهاد دانشگاهی سراسر کشور که با محوریت اشتغال در سنندج برگزار شد اظهار داشت: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی است و مأموریت اصلی در حوزه پژوهش، انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی است.

به گفته وی، با توجه به تعریفی که در ساختار وظایف جهاد دانشگاهی وجود دارد، جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهش فعالیت می‌کند و در هر حوزه وظایفی برای خود تعریف و مسیری را ترسیم کرده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه اشتغال اولویت این نهاد است و هر دانش‌آموخته را یک کارآفرین می‌داند.

قاضی‌مغربی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی یک دانشگاه فرهنگی، علمی و کاربردی است که حدود 120 مرکز آموزشی تخصصی در کشور دارد و 70 درصد کسانی که برای دوره‌های آموزشی به جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند، دانش‌آموختگان سایر مراکز علمی کشور هستند.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: 80 درصد کل اعتبارات جهاد از طریق منابع داخلی تامین می‌شود که موجب پویایی و افتخار این نهاد است.

* تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی مهم‌ترین هدف جهاد دانشگاهی است

قاضی‌مغربی حرکت به سمت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی را مهم‌ترین هدف جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: هدف ما تجاری‌سازی یافته‌ها و پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی است و برای تحقق این مهم روش‌های مختلفی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی تعامل گسترده با مسئولین حوزه اشتغال را از مهم‌ترین راهبردهای تجاری‌سازی پژوهش‌ها عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این مهم حمایت از مراکز خدمات تخصصی در سال‌‌جاری مورد توجه قرار گرفته است.

*گسترش و حمایت از مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی از گسترش و حمایت از مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی در سال‌جاری خبرداد و گفت: این مهم به دلیل افزایش و ارتقای سطح تولید در کشور صورت می‌گیرد.

قاضی‌مغربی خرید کالاهای ایرانی با هر قیمت و میزان کیفیت را تحقق جهاد اقتصادی در کشور دانست و گفت: تنها زمانی می‌توانیم به جهاد اقتصادی در کشور اعتقاد داشته باشیم که کالاهای ایرانی با هر قیمیت و کیفیتی بر کالاهای خارجی ارجحیت داشته باشند.

وی خرید کالاهای خارجی را یکی از دلایل مهم بیکاری در کشور دانست و افزود: مردم باید به این باور برسند که خرید کالاهای خارجی لطمه بزرگی به بخش تولید و ایجاد اشتغال در کشور خواهد زد.

* لازمه گسترش مراکز خدمات تخصصی در دانشگاه‌های کشور

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در ادامه بر گسترش مراکز خدمات تخصصی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تاسیس شرکت‌های دانشگاهیان در جهاد دانشگاهی به عنوان یک ضرورت و الگو باید مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌مغربی تصریح کرد: افزایش دانشجویان پژوهش محور در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد از دیگر نیازهای است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، افزایش دانشجویان در این مقاطع تحصیلی در حقیقت به معنی کادرسازی و اشتغال ‌دانش‌آموختگان به صورت حرفه‌ای و پژوهش‌محوری است.

وی بر تقویت دیدگاه پژوهش در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت پروژه‌محوری و برون‌سپاری فعالیت‌های پژوهشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

*اجرای پروژه احداث یک میدان نفتی

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور اجرای پروژه‌های بزرگ با همکاری دیگر سازمان‌ها را از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون دلار از برنامه‌های امسال جهاد دانشگاهی است.

به گفته وی، مدیریت این پروژه با جهاد دانشگاهی است و در دیگر بحث‌های اجرایی نیز سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها با این نهاد همکاری دارند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول