اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز خبر داد

تدوین طرح جامع پژوهشی در دانشگاه شیراز

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: در این دانشگاه به دنبال تدوین طرح جامع پژوهشی هستیم تا خط‌مشی کلی پژوهشمان را درحوزه‌های مختلف مشخص کنیم.

تدوین طرح جامع پژوهشی در دانشگاه شیراز

مصطفی سعادت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از محورهایی که در زمینه اقتصاد کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، بالا بردن بهره‌وری از نیروی کار در زمینه کشاورزی است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز ادامه داد: در کشورهای پیشرفته که این نوع بهره‌وری بالا است، در تبدیل انرژی‌های فسیلی به فرآورده‌های کشاورزی، دارای بهره‌وری بسیار پایینی هستند.

وی بیان کرد: در زمینه تدوین این طرح می‌طلبد که با همتی والا تغییراتی در نوع استفاده از انرژی‌های نو و نیز محدود کردن استفاده از انرژی‌های فسیلی در امر کشاورزی صورت پذیرد.

سعادت با بیان این که استان فارس در زمینه کشاورزی دارای جایگاه بسیار بالایی است، اضافه کرد: باید کشاورزی پایدار و امنیت غذایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی صحبت از امنیت غذایی می‌کنیم به نوعی در ذهن انسان سلامت افراد جامعه متبلور می‌شود و این امر مقوله‌ بسیار پیچیده‌ای است. سعادت با بیان این که برای رسیدن به کشاورزی پایدار و تامین غذای سالم برای مردم و ایجاد امنیت غذایی باید کارهایی صورت گیرد، تصریح کرد: باید یکی از اقدامات بسیار اساسی افزایش بهره‌وری‌های پایدار باشد.

وی همچنین ابراز داشت: گاهی ممکن است بهره‌وری‌ها به صورت ناپایدار و در مقطعی از زمان افزایش پیدا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر ما محدودیت‌های بسیاری داریم و محدودیت‌های ما با توجه به اقلیمی که در آن قرار گرفته‌ایم مشخص است و اگر بخواهیم مدل اقتصادی پایدار و به همراه آن افزایش بهره‌وری را داشته باشیم، باید به محدودیت‌های کشور خودمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول