اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج):

تحول در علوم انسانی یک فرصت برای نظام است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: تحول در علوم انسانی یک فرصت برای همه علما، مسئولان و اساتید کشور است و این فرصت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

تحول در علوم انسانی یک فرصت برای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش امروز در نشست هم‌اندیشی تحول در علوم انسانی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سال است که از تمام علما و مسئولان استان‌های کشور خواسته‌اند که هر‌‌ چه سریع‌تر در علوم انسانی تحول ایجاد کنند و امروز بعد از چند سال از درخواست ایشان، استان قزوین نخستین جلسه برای تحقق این مهم را تشکیل داده است.

وی خطاب به همه مسئولان و اساتید حاضر در این نشست گفت: تحول در علوم انسانی بسیار مهم است و برای همه مسئولان و اساتید امری ضروری است و باید با جدیت این مهم را پیگیری کنند و از کار در این زمینه خسته نشوند، زیرا نتیجه آن برای جامعه بسیار مفید است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از دفاع مقدس، سوم خرداد به عنوان روز مقاومت نامیده شده است، بیان کرد: امروز شکل مقاومت عوض شده است و باید با تهاجم فرهنگی غرب که دانشگاه‌ها را فرا گرفته که بیشتر آن‌ها از علوم غربی انتقال یافته است، مبارزه کنیم.

سردار آبنوش نقش شهدا را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بسیار مهم ارزیابی کرد و حفظ خون شهدا را از مهم‌ترین وظایف مسئولان و دانشگاهیان دانست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به راحتی به این شکوه و عظمت نرسیده است و خون‌های زیادی در این راه ریخته شده و همه مسئولان و اساتید، مسئول رساندن پیام انقلاب اسلامی به نتیجه اصلی آن هستند.

سردار آبنوش یادآور شد: سهم اساتید در پرورش دانشجویان بسیار زیاد است، زیرا طبق تحقیقاتی که به انجام رسیده، بیشتر انحرافات اخلاقی جوانان پس از ورود به دانشگاه‌ها به وجود می‌آید و این نشان می‌دهد که هنوز راهکارهای مناسبی در پرورش اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌ها ارائه نشده است.

وی افزود: تغییر و تحول در علوم انسانی برای همه مسئولان و اساتید کشور یک فرصت است و این فرصت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است، باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده و از آن در مسیر اسلامی کردن دانشگاه‌ها بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز کسانی که دین را به بازی گرفته‌اند تعدادی از دشمنان دین هستند که برنامه مشخصی ندارند، افزود: اگر مسئولان برنامه‌ریز برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها با جدیت عمل کنند، زودتر به نتیجه می‌رسند.

فرمانده سپاه صاحب الامر‌ (عج) استان قزوین ادامه داد: مسئولان و اساتید دانشگاهی قزوین با جدیت طرح تحول در علوم انسانی را پیگیری کنند و مرحله به مرحله کار را انجام دهند و انتظار نداشته باشند که یک شبه کار به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: قالب دانشجویان در دانشگاه‌ها پاک و با فطرت خدایی هستند و اگر صحبت حق و منطقی با آنها شود‌ و اسلام به خوبی به آنها شناسانده شود، قطعا طرفدار اسلام اصیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد تحول در علوم انسانی حجت را بر همه تمام کرده‌اند و نباید مسئولان بگذارند عده‌ای مخالف دین و مذهب، اعتقادات ما را زیر سئوال ببرند.

وی اضافه کرد: همه اساتید استان قزوین در علوم انسانی اهل فکر و صاحب نظر هستند و توان استان قزوین در تحقق این امر مهم بسیار بالا است.

سردار آبنوش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که در مبارزه با غرب از توان بسیار بالایی برخوردار است که رزمندگان ما از 21 کشور دنیا اسیر جنگی گرفتند، تأکید کرد: امروز هم توان اساتید استان قزوین به گونه‌ای است که می‌توانیم امیدوار باشیم که در مسیر تحول‌سازی تمام علوم موفق خواهیم شد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها و سایت‌های غربی هر روز سعی می‌کنند چالش جدیدی برای نظام و انقلاب به وجود آورند و امروز غیر اسلامی کردن جمهوری اسلامی از مهم‌ترین فعالیت آنهاست که باید در این جنگ نرم نیز پیروز میدان باشیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در خاتمه ضمن تشکر از علما، مسئولان و اساتید حاضر در این نشست گفت: امیدوارم نشست تحول در علوم انسانی در آینده با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول