اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره):

نمایشگا‌ه کتاب حوزه در زمینه‌های مختلف علوم انسانی وارد شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نمایشگاه کتاب حوزه‌ برای تاثیرگذاری بیشتر،بهتر است در تمام علومی که حوزویان با آن سر و کار دارند، مانند روانشناسی، اقتصاد و مدیریت به معرفی و عرضه کتب مفید بپردازد.

نمایشگا‌ه کتاب حوزه در زمینه‌های مختلف علوم انسانی وارد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه در دی‌ ماه امسال اظهار داشت: با توجه به فضایی که در حال حاضر در حوزه‌های علمیه وجود دارد و طلاب به غیر از علوم اسلامی در تمام علوم انسانی نیز وارد شده‌اند، نمایشگاه‌های کتاب حوزه نیز لازم است عناوین کتب خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد: وجود کتبی با موضوعاتی مانند فقه و کلام در این نمایشگاه‌ها ضروری است، اما این نمایشگاه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر،بهتر است در تمام علومی که حوزویان با آن سر و کار دارند،مانند روانشناسی، اقتصاد و مدیریت به معرفی و عرضه کتب مفید بپردازند.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: در شهر قم با وجود مؤسسات آموزشی و پژوهشی نیاز حوزویان به کتب فقهی و کلامی محدود نمی‌شود و نمایشگاه‌ها و ناشران حوزوی باید پاسخگوی این نیاز گسترده‌ای که در حال حاضر وجود دارد، باشند.
وی با تاکید بر لزوم انتشار کتب ترجمه شده افزود: حوزویان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید پاسخگوی شبهات و سئوالات علمی مطرح شده در سراسر دنیا باشند، از این رو لازم است تا کتب مربوط به اندیشمندان سراسر جهان ترجمه شده و در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با اشاره به ضعف موجود در عرصه نشر کتب حوزوی گفت: معیارهای چاپ کتاب حوزوی مناسب است و کتب خوبی منتشر می‌شود، اما ضعف‌هایی در زمینه نشر و توزیع کتاب‌های حوزوی وجود دارد.
نادری متذکر شد: مشاهده می‌شود بسیاری از کتاب‌ها که بر اساس ایده‌های باطل شکل‌ گرفته با توزیع و بازاریابی مناسب در جامعه گسترش پیدا می‌کند اما کتب حوزوی با وجود غنای محتوایی فراوان به دلیل ضعف در توزیع و نشر به جایگاه مناسب خود نمی‌رسد.
وی گفت: باید طوری برای کتاب‌های حوزوی بازاریابی و تبلیغات شود که اقشار مختلف به تهیه و مطالعه این کتب تشویق شوند و این معارف تنها در حوزه‌های علمیه مطرح نشود.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: اگر ناشران و مؤسسه‌های حوزوی در بحث توزیع قوی‌تر وارد میدان شوند، می‌توانند کتب حوزوی را در مراکز معتبر فروش کتاب در نقاط مختلف کشور به نمایش بگذارند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول