اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی:

رابطه دین، دانشگاه و علوم انسانی مورد بازخوانی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی گفت: ضرورت دارد با ارزیابی وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها، رابطه بین دین، دانشگاه و علوم انسانی در نظام اسلامی مورد بازخوانی و بازنگری قرار گیرد.

رابطه دین، دانشگاه و علوم انسانی مورد بازخوانی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس از بابلسر، همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واقع در پردیس دانشگاه مازندران با حضور اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.

قربانعلی ابراهیمی دبیر علمی همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی با این هدف در دانشگاه مازندران برگزار شد که رابطه بین دین و دانش انسانی را در دانشگاه اسلامی به عنوان نهادی مهم و اثرگذار در جامعه اسلامی تشریح کرد.

ابراهیمی درباره همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی گفت: همایش‌ها فرصتی برای اصحاب اندیشه و خردمندان در یک حوزه خاص است تا به تبادل افکار و اندیشه‌های خود پیرامون موضوعی بپردازند.

وی ادامه داد: موضوع این همایش که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره علوم انسانی و دانشگاه اسلامی و تمدن‌ساز طراحی شده به بررسی مناسبات متقابل دین، علوم انسانی و دانشگاه در جامعه اسلامی اختصاص دارد.

دبیر علمی این همایش افزود: سال‌ها بود که توجه اندکی به علوم انسانی می‌شد و نسبت به علوم دیگر در حاشیه قرار داشت و در ضمن توجهی به مبانی فلسفی این علوم که از غرب برخاسته بود نشد و ارزش‌های علوم انسانی غربی بر علوم انسانی جامعه ما حاکم بود‌‌.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که توجه ویژه‌ای به علوم انسانی با رویکرد اسلامی و معطوف به نیازهای نظام اسلامی دارد، ضرورت دارد با ارزیابی وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها، رابطه بین دین، دانشگاه و علوم انسانی در نظام اسلامی مورد بازخوانی و بازنگری قرار گرفته و اصحاب علوم انسانی اعم از حوزوی و دانشگاهی به تشریح ابعاد مختلف موضوع بپردازند.

دبیر علمی این همایش در ادامه سخنان خود درباره محورهای همایش گفت: در همین راستا و به منظور تبیین بهتر ابعاد متفاوت موضوع و ارتباط آن با نیازهای روز جامعه و جهان اسلام، پنج محور دانشگاه، جامعه و فرهنگ، دانشگاه، اخلاق، ایمان و معنویت، دانشگاه و بیداری اسلامی، دانشگاه و تمدن اسلامی و دانشگاه، حوزه و علوم انسانی از محورهای همایش است.

ابراهیمی با بیان اهداف همایش اذعان کرد: تبادل ایده‌ها و افکار اندیشمندان و محققان درباره چگونگی پیوند میان دین با دانشگاه و علوم انسانی، بحث و بررسی محورهای مختلف همایش از سوی استادان، محققان و دانش‌پژوهان کشور، طرح و عملیاتی کردن موضوع دانشگاه اسلامی و تمدن‌ساز، طرح و عملیاتی کردن موضوع علوم انسانی بومی و اسلامی، طرح و عملیاتی کردن ایده تعامل علم و دین در بستر دانشگاه و اجتماع، طرح و عملیاتی کردن ایده پیوند کاربردی دین، دانشگاه و علوم انسانی با مسائل روز ایران و جهان اسلام و تلاش برای ایجاد شبکه محققان و دانش‌پژوهان علاقمند به حوزه‌های دین، دانشگاه و علوم انسانی از مهم‌ترین اهداف همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی بوده است.

وی همچنین درباره تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش گفت: 250 اصل مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد بیش از 180 مقاله پذیرفته شده و به صورت الکترونیک به چاپ رسید و 80 مقاله نیز به صورت سخنرانی در روز همایش ارائه شد و 100 پوستر نیز به چاپ رسید.

ابراهیمی در پایان اذعان داشت: بیش از 350 چکیده مقاله نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد که به صورت کتاب به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول