اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت تحریریه فصلمنامه ترویجی علمی فرهنگ ایلام:

استان ایلام یک نشریه تخصصی در حوزه علوم انسانی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت تحریریه فصل‌نامه ترویجی علمی فرهنگ ایلام گفت: استان ایلام یک نشریه تخصصی در حوزه علوم انسانی ندارد.

استان ایلام یک نشریه تخصصی در حوزه علوم انسانی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی موسی‌نژاد ظهر امروز در آیین رونمایی فصلنامه ترویجی علمی فرهنگ ایلام اظهار داشت: استان ایلام یک نشریه تخصصی در حوزه علوم انسانی ندارد البته این مشکل خیلی از استان‌های برخوردار و توسعه یافته هم است.
وی ادامه داد: با این وضعیت اقدام فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام را باید ارج بنهیم که رسالت اصلی دانشگاه‌ها را برعهده گرفته و فرصتی برای عرضه تولیدات علمی دانشگاه‌ها فراهم کرده است و باید به دوستان تبریک بگوییم و باید به حال این نظام دانشگاهی تاسف خورد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: به هر حال امیدوارم این زنگ خطری باشد برای دانشگاه‌هایی که به رسالت اصلی خود باز گردند و توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.
موسی‌نژاد تصریح کرد: در همه دنیا دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند که نظام اداری را تغذیه فکری می‌کنند و باید از خود بپرسند چرا در جامعه ما این موضوع بر عکس شده است.
عضو هیئت تحریریه فصل‌نامه ترویجی علمی فرهنگ ایلام گفت: دانشگاه‌ها اکنون در این راستا دچار رکود شده و کار تولید فکر را نظام اداری ما برعهده گرفته و جاهای این دو یعنی دانشگاه و نظام اداری به کلی عوض شده است.
وی ادامه داد: فصل‌نامه فرهنگ ایلام راه درازی را پیموده، بسیار رنج کشیده شده، خون دل‌ها خورده شده، فعالیت‌های شبانه‌روزی انجام شده و واقعا این سرمایه ارزان به کف نیامده و باید آنرا پاس بداریم و تا نهال به درختی تنومند تبدیل شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: فصلنامه فرهنگ ایلام با آن همه محرومیت در حوزه علمی که در استان وجود دارد موفق شده درجه دریافت کنند و این موفقیت بسیار بزرگی برای استان ایلام است.
موسی‌نژاد تصریح کرد: برای کسانیکه در ایلام هستند و می‌دانند برای چاپ کردن مقاله در یک مجله معتبر چه قدر دشواری دارد، طرح این موضوع قابل درک است.
عضو هیئت تحریریه فصل‌نامه ترویجی علمی فرهنگ ایلام گفت: در استان ایلام به واسطه خطاهای استراتژیک حتی در شهرک‌ها و روستاها مراکزی به نام دانشگاه تاسیس می‌شود و این نگران کننده است حتی دانشجویانی که در سطح تحصیلات تکمیلی دانشجو تربیت می‌کنند به خاطر مشکلاتی که وجود دارد قادر به ایفای رسالت اصلی خود که تولید، ترویج و توزیع علم است،نیستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول