اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهرکرد:

وارداتی بودن علوم انسانی ضعف پژوهش کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: وارداتی بودن برخی علوم انسانی و عملیاتی نشدن برخی مصوبات در زمینه حمایت از پژوهشگران، مبتکران و مخترعان از نقاط ضعف پژوهش در کشور است.

وارداتی بودن علوم انسانی ضعف پژوهش کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، اسماعیل اسدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهار محال و بختیاری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نقطه قوت و پشتیبان بزرگ حوزه  پژوهش و فناوری کشور است.
وی افزود: سابقه غنی فرهنگ دیرین اسلامی ایرانی کشور و وجود پر تعداد دانشمندان برجسته و بزرگ با نظریات جهان شمول نیز از دیگر نقاط قوت ایران اسلامی در زمینه پژوهش است.
اسدی با اشاره به دیگر عوامل تأثیرگذار در رشد پژوهشی کشور، گفت: حوزه‌های علمیه و قدمت آن در کشور که علما و دانشمندان بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده و همچنین هوش خدادادی و استعدادهای فوق‌العاده ایرانیان و داشتن باورهای عمیق دینی و روحیه بسیجی در پژوهشگران از دیگر عوامل تاثیرگذار در رشد پژوهشی کشور است.
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: پس از انقلاب توجه ویژه‌ای به پژوهش شده و قوانین و برنامه‌های بسیار خوبی در کشور به اجرا در آمده که بستر ساز توسعه علم و فناوری شده هم اکنون کشورمان را در جایگاه مناسبی از لحاظ تولیدات علمی در سطح دنیا قرار داده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال برخی تحریم‌‎ها علیه ایران با رد برخی تحلیل‎ها که این تحریم‌ها را برای کشور بازدارنده می‌دانند،گفت: به عکس، از این تحریم باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد و در راستای پیشرفت و خوداتکایی از آنها بهره برد.
اسدی بیداری اسلامی در منطقه و تغییر قطب‌های قدرت و قرار داشتن ایران در متن آن، همچنین سقوط اقتصادی غرب را نیز از دیگر فرصت‌های پیشروی کشور برای توسعه پژوهش و فناوری دانست.
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته و بستر سازی‌های مناسب در کشور برای نهادینه کردن پژوهش و توسعه علم و فناوری، خواستار توجه بیش از پیش به کاربردی کردن علوم و سوق دادن دستاوردهای علمی مطابق با نیازهای کشور و همچنین نهادینه کردن پژوهش در بخش تولید شد. 
رئیس دانشگاه شهرکرد رشد نامتقارن آموزش عالی و صنعت و وجود فاصله تا وضعیت مطلوب ارتباط دانشگاه با صنعت، همچنین وارداتی بودن برخی علوم انسانی و عملیاتی نشدن برخی مصوبات در زمینه حمایت از پژوهشگران، مبتکران و مخترعان و پشتیبانی از واحدهای فناور و توزیع متمرکز اعتبارات پژوهشی را از نقاط ضعف در این زمینه برشمرد و خواستار بهبود آن شد.
اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهار محال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی چهار محال و بختیاری و جمعی ازمسئولان و پژوهشگران این استان برگزار شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول