اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مقام مسئول خبر داد

بهره‌برداری از 550 مدرسه در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مسئول مشارکت‌های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: 550 باب مدرسه در سال تحصیلی جدید در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 550 مدرسه در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید هاشم علوی پیش از ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز سلماس اظهار داشت: در حال حاضر 630 باب مدرسه در استان در حال احداث است که 3 هزار و 122 کلاس درس را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار احداث این مدارس در استان افزود: این مدارس با اعتبار بیش از یک‌هزار میلیارد ریال ساخته و مقاوم‌سازی می‌شوند.

علوی از افتتاح 550 مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: این تعداد از مدارس با 2 هزار و 736 کلاس درس ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول با تاکید بر مقاوم‌سازی مدارس استان گفت: اعتبارات عمرانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال جاری 600 میلیارد ریال است که بخش عمده این اعتبارات در زمینه مقاوم‌سازی و مدارس استان مصرف شده و اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در ادامه این جشنواره گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید 27 مدرسه با 167 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز استان احداث شده که امسال به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

علی آخوندیان ادامه داد: از آغاز فعالیت این مجمع تاکنون 390 باب مدرسه با یک‌هزار و 663 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز آماده و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

این مسئول در ادامه از فعالیت 3 هزار و 800 مدرسه‌ساز و همیار خیر در استان خبر داد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در بین نسل جدید در زمینه ترغیب برای مدرسه‌سازی امری ضروری است و باید دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

فرماندار سلماس نیز در این مراسم گفت: مدرسه‌سازی امری مقدس توسط خیرین است و سازمان‌ها باید در راستای جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.

مرتضی نظری خاطرنشان کرد: امسال دو باب مدرسه با 24 کلاس درس در شهرستان سلماس توسط خیرین به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول