اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا:

32 مدرسه صومعه‌سرا یک نوبته می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از وجود 32 مدرسه شیفت چرخشی و آماده تبدیل به مدارس یک نوبته در این شهرستان خبر داد.

32 مدرسه صومعه‌سرا یک نوبته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور بعد از ظهر امروز در نخستین همایش خیران مدرسه‌ساز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: بالغ بر 48 خیر مدرسه‌ساز در این همایش شرکت دارند تا برای آینده ساخت و سازها در حوزه آموزش و پرورش تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه همیاری و کمک خیران در اجرای پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش حیاتی و ضروری است، تصریح کرد: بدون کمک این خیران اجرای طرح‌های جدید برای ارتقای فضای آموزشی محقق نمی‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به انجمن خیران مدرسه ساز این شهرستان، اذعان کرد: برای عضویت در این انجمن باید حداقل یک سوم از هزینه ساخت یک فضای آموزشی توسط افراد متقاضی پرداخت شود.

وی، از ساخت چهار مدرسه در بخش تولم‌شهر صومعه‌سرا با کمک 200 میلیون تومانی خیران مدرسه‌ساز این شهرستان خبر داد و افزود: این اقدام در بخش مرکزی صومعه‌سرا تاکنون محقق نشده است.

ذکی‌پور با اشاره به اهمیت برپایی همایش خیران مدرسه‌ساز ابراز کرد: شناسایی مدارس دارای بافت فرسوده و میزان امکانات و تجهیزات فضاهای آموزشی صومعه‌سرا به خیران از جمله اهداف برپایی همایش مذکور بوده است.

وی با بیان اینکه مدارس تخریبی در صومعه‌سرا به ویژه در حوزه مناطق روستایی بسیار زیاد است، متذکر شد: نوسازی مدارس تخریبی نیازمند مساعدت مالی خیران است.

مدیر اداره آموزش و پرورش‌صومعه‌سرا، به اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: طبق این سند و در مدت زمانی سه سال تمام مدارس تخریبی باید نوسازی و به مدارس شیفت صبح تبدیل شوند.

به گفته وی، بالغ بر 32 مدرسه شیفت چرخشی در صومعه‌سرا وجود دارد که تا سه سال آینده و با ایجاد فضای آموزشی جدید باید به مدارس شیفت صبح تبدیل شوند.

ذکی‌پور، لازمه ارتقای بازدهی تحصیلی را مطالعه و تحصیل دانش‌آموزان در ساعات صبح عنوان کرد و گفت: تعلیم و تربیت در صبح نتیجه بهتری را به همراه دارد.

وی، با بیان اینکه صومعه‌سرا با وجود 32 مدرسه شیفت چرخشی با چالشی بزرگ در راستای اجرای اهداف خود مواجه است، تصریح کرد: با سرانه مالی فعلی قادر به ساخت این تعداد فضای آموزشی بدون کمک خیران نیستیم.

این مسئول، نقش خیران در ساخت مدارس بیشتر و نوسازی مدارس تخریبی و فرسوده را بسیار مهم و تاثیر‌گذار خواند.

وی، از ساخت هفت فضای آموزشی جدید در صومعه‌سرا خبر داد و بیان داشت: این فضاهای آموزشی شامل یک دبیرستان، دو مدرسه راهنمایی، سه مدرسه ابتدایی و آزمایشگاه مرکزی برای دانش‌آموزان است.

ذکی‌پور ادامه داد: تمام فضای آموزشی مذکور تا اوایل مهر امسال تحویل دانش‌آموزان صومعه‌سرایی می‌شود.

وی با اشاره به مدارس روستایی صومعه‌سرا، اذعان کرد: بالغ بر 86 درصد از مدارس صومعه‌سرا در مناطق روستایی قرار دارند که بیشتر آنها باید نوسازی و تجهیز شوند.

در همایش مذکور، خیران مدرسه‌ساز با تعداد و میزان بافت‌های مقاوم و فرسوده و موقعیت جغرافیایی مدارس شهری و روستایی صومعه‌سرا آشنا شدند و قرار شده که برای اجرای پروژه‌های ساخت فضاهای آموزشی با اداره آموزش و پرورش این شهرستان همکاری کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول