اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز بزرگداشت فردوسی

تئاتر میدانی «بازی نامه فرود» اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز بزرگداشت فردوسی تئاتر میدانی «بازی نامه فرود» اجرا می‌شود.

تئاتر میدانی «بازی نامه فرود» اجرا می‌شود

حسن وحید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: داستان این تئاتر که برگرفته از شاهنامه است و درباره فرود پسر سیاوش و برادر ناتنی کیخسرو است، کیخسرو سپاهی را به خون‌خواهی پدر از افراسیاب به فرماندهی توس به شهر تور فرستاده است.

کارگردان این نمایش با اشاره به اینکه مادر فرود جریره دختر پیران (وزیر افراسیاب) است، تصریح کرد: توس از فرمان کیخسرو درباره مسیر حرکت سپاه سر می‌پیچد و با تغییر مسیر، پس از رسیدن به شهر کلار با نامردی دژ فرود را با خاک یکسان می‌کند و فرود کشته می‌شود.

وی درباره بازیگران این تئاتر خیابانی نیز اظهار داشت: احسان شاکری در نقش توس، جمال قانعیان فرود، محمد فدایی زرسب، محمدمهدی شفیعی‌بیژن، حسنعلی ربیعی‌کیخسرو، احمد سالخورده‌پیران، فرهاد جلالی‌گودرز، مرتضی علی‌اکبری بهرام و سیدعبدالله حسینی در نقش افراسیاب به ایفای نقش می‌پردازند.

وحید با اشاره به اینکه این تئاتر دارای مرشد و اجرای زورخانه‌ای است، تصریح کرد: مرشد این تئاتر حسن وحید است و ضرب زورخانه را علی گواهی برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه این تئاتر به مناسبت سالروز بزرگداشت فردوسی اجرا می‌شود، گفت: این نمایش پیش از این در جشنواره جوان حوزه هنری اجرا شده بود و به مناسبت بزرگداشت فردوسی به پیشنهاد و حمایت خانه هنرمندان در روزهای 19، 21 اردیبهشت‌ماه اجرا شد.

به گزارش فارس، تئاتر میدانی «بازی نامه فرود» یک‌ بار دیگر در روز 29 اردیبهشت‌ماه توسط گروه نقش هنر به سرپرستی مرتضی علی‌اکبری در محوطه اطراف خانه هنرمندان واقع در خیابان آبشار دوم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول