اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر:

موضوع انتخاب رئیس مجلس نباید منجر به اختلاف شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: موضوع انتخاب رئیس مجلس نهم نباید منجر به ایجاد اختلاف در میان نمایندگان به ویژه اصولگرایان شود.

موضوع انتخاب رئیس مجلس نباید منجر به اختلاف شود

لاله‌ افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: براساس قانون تمام نمایندگانی که از سوی مردم برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شوند، در نخستین روزهای کاری هر دوره باید رئیس و اعضای هیئت رئیسه را با رای مستقیم انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: این حقی است که قانون به نمایندگان داده و رای تک تک موکلان مردم با هم برابر و مساوی است.

* انتخاب هیئت رئیسه مجلس موضوعی عادی است

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه چرا رسانه‌ها زودتر از زمان معمول به استقبال موضوع انتخاب رئیس مجلس رفته‌اند، گفت: به هر حال انتخاب رئیس قوه مقننه موضوعی مهم است که رسانه‌ها براساس وظایف خود به آن توجه دارند.

افتخاری افزود: در تمام ادوار گذشته نمایندگان بدون ایجاد تنش و حاشیه‌ای به ویژه در زمانی که اصولگرایان اکثریت را در دست داشتند، اعضای هیئت رئیسه را انتخاب کرده‌اند که خوش‌بختانه اکثر مواقع انتخاب آنها مورد تایید جامعه نیز بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال انتخاب هیئت رئیسه و رئیس قوه مقننه از سوی نمایندگان یک امر عادی بوده و نباید منجر به ایجاد اختلاف در میان فراکسیون‌های مختلف مجلس به ویژه اصولگرایان شود.

* مجلس نهم بهترین گزینه را برای ریاست انتخاب خواهد کرد

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی‌های انجام شده از سوی فراکسیون‌های مختلف مجلس برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس نهم اظهار داشت: این بررسی‌ها هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی از سوی وکلای ملت انجام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع بهترین گزینه که بتواند مجلس را با اقتدار اداره کرده و منجر به پیشرفت فعالیت‌های خانه ملت شود، در نهایت از سوی نمایندگان انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول