اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

مجلس هشتم در ابعاد نظارتی عملکرد ضعیفی داشت

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هشتم در ابعاد نظارتی عملکرد ضعیفی داشت که از دل نظارت ضعیف آن اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بیرون آمد.

مجلس هشتم در ابعاد نظارتی عملکرد ضعیفی داشت

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فشار زیادی را به مردم وارد می‌کند، اظهار کرد: دولت اکنون از تورم 21 درصدی سخن به میان می‌آورد ولی آنچه که امروز ما در بازار مشاهده می‌کنیم تورمی معادل با 28 درصد است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت بخواهد فاز دوم یارانه‌ها را نیز اجرا کند این نرخ 28 درصدی تورم ممکن است به 40 درصد نیز برسد.

این نماینده مجلس هشتم و منتخب مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس نهم با بیان اینکه دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شجاعت به خرج داد، تصریح کرد: این طرح می‌بایست از دولت سازندگی و اصلاحات اجرایی می‌شد که به هر دلیل آن دولت‌ها این کار را نکردند و امروز نباید مسیر 16 ساله‌ را در دو سال طی کنیم.

* طرح هدفمندی یارانه‌ها اسیر لج و لج‌بازی دولت و مجلس شده

بزرگواری با ذکر این مطلب که از اول هم قرار بر این بود که دولت با شیب ملایم این طرح را در طول پنج سال اجرا کند، تصریح کرد: متاسفانه اکنون این طرح اسیر لج و لج‌بازی مجلس و دولت شده که ما نسبت به آن نگران هستیم.

وی به افزایش قیمت برخی اقلام اشاره کرد و افزود: مرغ کیلویی 3 هزار تومان پس از طرح این مباحث به کیلویی 5 هزار تومان رسید و در صورت اجرای آن سر به بالای 10 هزار تومان خواهد گذاشت که دیگر در چنان حالتی نمی‌توان جواب مردم را داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به وضعیت اقشار آسیب‌پذیر در چنین شرایطی اشاره کرد و بیان داشت: دولتی که داعیه‌دار عدالت‌محوری است و مجلسی که بیشتر نمایندگان آن با شعار عدالت رای و اعتماد مردم را کسب کرده‌اند باید در چنین مواردی لجبازی را کنار بگذارند و با تدابیر مناسب بیشتر به فکر مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر باشند.

بزرگواری در ادامه با اشاره به وظایفی که در قانون برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده، عنوان کرد: متاسفانه مجلس هشتم در ابعاد نظارتی خود ضعیف عمل کرد و امروز اگر حرف از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی به میان می‌آید به همین دلیل است.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه به اولویت‌های مجلس نهم اشاره کرد و افزود: مجلس نهم اگر می‌خواهد موفق باشد راهی به جز تقویت ابعاد نظارتی خود ندارد چراکه مردم از مجلس در این ارتباط انتظارات بیشتری دارند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول