اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

9 نماینده گیلان در مجلس نهم اصولگرا هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: از 13 نماینده گیلان در مجلس نهم تعداد 9 نفر اصولگرا، دو نفر مستقل و دو نفر اصلاح‌طلب هستند.

9 نماینده گیلان در مجلس نهم اصولگرا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی گیلان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم در این استان اظهار کرد: برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در گیلان نسبت به ادوار گذشته رضایت‌بخش است.

وی رقابت کاندیداها در حوزه انتخابیه تالش را سنگین توصیف کرد و افزود: مجموع آرای ماخوذه در تالش، رضوانشهر و ماسال از رشت بیشتر بود.

رضوانی مجموع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تالش را 118 هزار و 716 رای اعلام کرد و گفت: واجدان شرایط در رشت تعداد 116 هزار و 926 رای به صندوق‌ها انداختند.

معاون استاندار گیلان تعداد آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تالش را یک‌هزار و 790 رای بیشتر از رشت دانست و تصریح کرد: محمود شکری با 85 هزار و 408 رای به مجلس نهم راه یافت.

وی مشارکت واجدان شرایط در تالش، رضوانشهر و ماسال را 62 درصد عنوان کرد و یادآور شد: غلامعلی جعفرزاده با 43 هزار و 946 رای و جبار کوچکی‌نژاد با 41 هزار و 86 رای دو نماینده راه یافته به مجلس نهم از حوزه انتخابیه رشت در دور دوم انتخابات هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه 21 درصد واجدان شرایط در حوزه انتخابیه رشت رای دادند، ابراز داشت: متوسط مشارکت مردم رشت و تالش در این دوره از انتخابات 32 درصد است.

وی ادامه داد: چهار نماینده گیلان از مجلس هشتم به مجلس نهم راه یافتند و 9 نماینده دیگر جدید هستند.

رضوانی در ادامه با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا، بیان داشت: شهدا متعلق به تمام جامعه هستند و گلزار شهدا مراکز فرهنگی اثرگذار محسوب می‌شوند.

این مسئول، با تاکید بر اینکه محتوای مزار شهدا نباید تغییر کند، اذعان کرد: مزار شهید پیام و حرکت فرهنگی است.

معاون استاندار گیلان مزار شهدا را تابلوی فعالیت‌های فرهنگی نامید و افزود: موضوع مرگ سازنده‌ترین موضوع است و می‌تواند در انسان‌ها تاثیر بگذارد.

به گفته وی، ساماندهی مزار شهدا می‌تواند بستری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باشد.

رضوانی وصیت شهدا را بهترین پیام فرهنگی دانست و تصریح کرد: در گلزارها باید از پیام شهدا استفاده شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول