اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان تأکید کرد

توجه به جامعه عشایری در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه حدود 10 درصد از جمعیت منطقه جنوب کرمان را عشایر تشکیل می‌دهند باید در طرح راهبردی توسعه جنوب جامعه عشایری در اولویت قرار گیرد.

توجه به جامعه عشایری در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان

اسدالله توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت در جلسه طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: به جز جامعه شهرنشینی و روستایی جامعه عشایری نیز در منطقه جنوب کرمان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 10 درصد از جمعیت منطقه جنوب کرمان را عشایر تشکیل می‌دهند، باید هر کجا در این طرح عنوان روستایی ذکر شده است، عشایری نیز ذکر شود.

توکلی تصریح کرد: بیش از 4 هزار کیلومتر راه صعب‌العبور در مناطق عشایری وجود دارد که می‌طلبد در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان به آن توجه ویژه شود.

وی ابراز داشت: با توجه به فاصله زیاد مناطق عشایری تا شهر دستگاه‌های اجرایی تمایلی برای کار در مناطق عشایری ندارند.

توکلی با تأکید بر برقراری توازن و تعادل در میان جوامع مختلف بیان داشت: باید در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان، جامعه عشایری در اولویت قرار گیرد.

وی اذعان داشت: با توجه به مناظر و طبیعت زیبایی که در مناطق عشایری وجود دارد، می‌توان از آن‌ها برای جذب گردشگر به منطقه استفاده کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقای سطح تشکیلات امور عشایری جنوب کرمان می‌طلبد در راستای برطرف شدن مشکلات این قشر در این طرح نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول