اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با داشتن 191 مدرسه عشایری

کهگیلویه و بویراحمد 4 هزار دانش‌آموز عشایری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان تعداد 4 هزار دانش‌آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری تعلیم و تربیت هستند.

کهگیلویه و بویراحمد 4 هزار دانش‌آموز عشایری دارد

منوچهر بهمنی امروز در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از معلمان نمونه عشایری این استان در منطقه گرگوی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: معلمان عشایری سمبل استقامت و صبر و ایثار هستند که همه وظیفه داریم در تکریم آنها پیشقدم شویم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: معلمان عشایر در تاریخ تعلیم و تربیت نشان داده‌اند که علاوه بر خصلت‌های صبر و استقامت و ایثار از دانش علمی بالایی نیز برخوردار هستند که مؤید آن پرورش هزاران متخصص در کشور ایران اسلامی است.

بهمنی در ادامه به کارهای انجام شده توسط این اداره در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای برطرف کردن برخی مشکلات موردی معلمان مدارس عشایر، وام قرض‌الحسنه به بیشتر این معلمان پرداخت شده است.

وی به پرداخت 750 موردی هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری نیز اشاره کرد و بیان داشت: یکی از کارهای خوب دیگری که انجام شده تفکیک 70 درصدی مدارس مقطع متوسطه مختلط بوده است که گام بلندی در راه تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان عشایر به شمار می‌رود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کیفیت‌بخشی آموزش‌های ضمن خدمت معلمان عشایری نیز اشاره کرد و گفت: آموزش معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های ما در آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی به امر آموزش به شمار می‌رود.

بهمنی از پوشش 97 درصدی دانش‌آموزان عشایری در این استان خبر داد و گفت: این آمار در سطح کشور آماری خوب و ارزنده محسوب می‌شود و نشان‌دهنده این است که فرزندان عشایر در همه نقاط استان می‌توانند از نعمت آموزش و پرورش بهره برند.

این مسئول تعداد دانش‌آموزان عشایری استان را 4 هزار نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد دانش‌آموز در 22 مجتمع و 191 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بهمنی ادامه داد: این دانش‌آموزان در 124 دبستان، 17 مدرسه راهنمایی، 14 دبیرستان و سه مرکز پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول