اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

راه‌اندازی موزه حضرت امام(ره) در خمین ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت راه‌اندازی موزه حضرت امام(ره) در خمین با توجه به زادگاه ایشان در این شهرستان تاکید کرد.

راه‌اندازی موزه حضرت امام(ره) در خمین ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: با توجه به اندیشه‌های والای امام راحل راه‌اندازی این موزه می‌تواند در معرفی آثار، سیره، نهضت و حرکت‌های امام راحل(ره) بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این موزه به منظور آشنایی بیشتر گردشگران با اندیشه‌های والای حضرت امام (ره) در کنار بیت ‌قدیمی بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از ضروریات است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در بخش معنوی گفت: حفظ میراث مادی و معنوی برای انتقال به نسل‌های آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که حفظ میراث عمیق و ارزشمند تمدن کهن ایرانی در تقویت هویت ملی اثرگذار است.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش میراث معنوی اضافه کرد: استان مرکزی با توجه به اینکه زادگاه امام(ره) تاثیرگذارترین شخصیت قرن معاصر و کربلایی کاظم ساروقی معجزه قرن است، از ظرفیت‌های بالای معنوی برخوردار بوده که مستندسازی و زمینه لازم برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای بخش میراث فرهنگی در این بخش باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آثار مادی و معنوی ارزشمندی از دوران قبل و بعد از اسلام در کشور و این استان وجود دارد که حفظ و حراست از این سرمایه‌ها رسالت بسیار سخت و سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وجود جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی در شهرهای مختلف استان گفت: این جاذبه‌ها فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری هستند که تقویت گردشگری مذهبی با توجه به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه استان از نیازهای مهم این استان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول