اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی:

اجرای عدالت مطابق با آموزه‌های اسلامی رسالت اصلی نظام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی اجرای عدالت مطابق با آموزه‌های اسلامی را رسالت اصلی نظام دانست و گفت: تمامی آحاد مردم در نظام اسلامی استحقاق و شایسته برخورداری از عدالت را دارند.

اجرای عدالت مطابق با آموزه‌های اسلامی رسالت اصلی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن مظهری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: پزشکی قانونی سازمانی است که جزو سهام‌داران عمده نظام عدالت کیفری در جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی در عرصه بسیار مهم و حساس کشف و شناسایی جرم و حتی در بسیاری از موارد اجرای احکام کیفری باید هم پای مقام قضایی مسئولیت سنگین خودش را ایفا کند.

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: پزشکی قانونی در راستای کمک به عدالت کیفری در تیم‌های بررسی صحنه جرم حضور داشته و با اقداماتی از قبیل معاینه، نمونه‌برداری، کالبدشکافی، برگزاری کمیسیون و جلسات مشاوره نقش مهم و سازنده در راستای احقاق حقوق مردم بر می‌دارد.

مظهری با بیان اینکه مسئولیت پزشکی قانونی منحصر و محدود به جزائیات نیست، گفت: در عرصه حقوق مدنی بخش‌هایی هم است که پزشکی قانونی باید به‌عنوان بازوی کارشناس قضایی نقش پررنگ و اثرگذاری را ایفا کند.

وی اجرای عدالت مطابق با آموزه‌های اسلامی را رسالت اصلی نظام دانست و تصریح کرد: تمامی آحاد مردم در نظام اسلامی استحقاق و شایسته برخورداری از عدالت را دارند.

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: تمامی مسئولان باید با تمام وجود برای اجرای عدالت در میان مردم حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول