اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد موزه‌های خاص مشاهیر و علما در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی از ایجاد موزه‌هایی خاص برای مشاهیر و علمای استان خبر داد.

ایجاد موزه‌های خاص مشاهیر و علما در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده در جلسه شورای اداری این اداره کل در شهرستان مراغه، با اشاره به گستردگی فرهنگ و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد اظهار داشت: باید با نگرشی نظام‌مند به مولفه‌های فرهنگی و ارزشی و رصد فرصت‌ها و تهدیدها و همچنین تحلیل صحیح و به روز از مسائل جامعه، مسیر تعالی و بالندگی ایران اسلامی را هموارتر سازیم.

وی گفت: مهندسی فرهنگی بدون پرداخت به مسائل ارزشی و معرفت‌شناختی امکان پذیر نخواهد بود و در این راستا اصحاب فرهنگ و هنر باید با ایجاد ارتباط میان  ابعاد عالی دین و لایه‌های پنهان شخصیت انسان ارزش‌ها را در جامعه و افراد نهادینه سازند.

وی همچنین تولید محتوا و الگوسازی فرهنگی و قرآنی را محور فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به پیشرفت طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ استان گفت: در سال گذشته بنای مقبره‌الشعرای تبریز با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به طور کامل مرمت شده و از لحاظ فرهنگی نیز غنی‌سازی شده است.

داننده همچنین با اشاره به اجرای طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی، از ایجاد موزه‌هایی خاص برای مشاهیر و علمای استان خبر داد و افزود: در این موزه‌ها آثار بزرگان دینی،‌ علمی،‌ ادبی و هنری استان و  فیلم‌های مستند و سایر آثار در دست تولید به نمایش گذاشته شده و کتاب‌هایی در این رابطه به 5 زبان زنده دنیا منتشر می‌شود.

وی از اتمام طرح‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها و اتمام ساختمان جدید هنرستان کوثر و بهره‌برداری از آن در مهر‌ماه سال‌جاری خبر داد.

وی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در 27 اردیبهشت، آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش در 14 تیرماه جاری و برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از سوم تا هفتم خردادماه 91 در تبریز را از اهم برنامه‌های این اداره کل در چند ماه آینده برشمرد.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول