اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور انجام تعمیرات

موزه مردم‌شناسی حمام گنجعلیخان کرمان تعطیل شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: موزه مردم‌شناسی حمام گنجعلیخان کرمان به دلیل تعمیرات تا روز سه‌شنبه تعطیل است.

موزه مردم‌شناسی حمام گنجعلیخان کرمان تعطیل شد

محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: موزه مردم‌شناسی حمام گنجعلیخان کرمان به دلیل انجام پاره‌ای از تعمیرات تا روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه جاری تعطیل است.

وی بیان داشت: این موزه هر ساله مورد استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی است و با توجه به نیاز موردی در مرمت تا صبح سه‌شنبه از پذیرش گردشگران معذور است.

افضلی تصریح کرد: در ایام نوروز سال جاری حمام گنجعیلخان کرمان بعد از ارگ بم بیشترین بازدیدکننده را از سوی ایرانگردان و جهانگردان داشت.

وی حمام گنجعلیخان را یکی از جاذبه‌های شناخته شده استان کرمان در سطح ایران و کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: مجموعه تاریخی گنجعلیخان برای بسیاری از ایران‌گردان و جهانگردان شناخته شده است و در رده آثار در رده‌ اول کشور از نظر بازدید قرار دارد.

به گزارش فارس، حمام گنجعلیخان کرمان شاهکار معماری صفوی و تلفیقی از هنر معماری کهن و سنن تمدن کارمانیاست و به عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی دیار کریمان نمایی از زندگی پیشینیان این دیار را منعکس می‌کند.

این حمام یکی از حمام‌های ایران است که به دلیل قدمت، نوع معماری و همچنین به تصویر کشیده شدن سنت‌های اقشار مختلف کرمان کهن در لیست نخستین حمام‌های مطرح ایران و همچنین قطب‌های گردشگری جای گرفته است.

این حمام تاریخی که اکنون در میانه بازار گنجعلیخان کرمان واقع شده، مملو از هنرهای مختلفی مانند گچ‌بری، کاشی‌کاری، مجسمه‌سازی، نگار‌گری، مقرنس‌کاری، حجاری و سنگ‌کاری است و از آن به عنوان شاهکاری از معماری دوران صفوی یاد می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول