اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دستیار اجرایی رئیس جمهور صورت گرفت

بررسی روند اجرایی باغ موزه مشاهیر فارس

خبرگزاری فارس: در بازدید دو ساعته دستیار اجرایی رئیس جمهور روند اجرایی پروژه باغ موزه مشاهیر فارس به عنوان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار بررسی شد.

بررسی روند اجرایی باغ موزه مشاهیر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه بازدید دو ساعته خود از پروژه باغ موزه مشاهیر استان فارس با تاکید بر لزوم تسریع در روند ساخت باغ موزه مشاهیر فارس اظهار داشت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی کشور است که درحال حاضر در فهرست پرونده‌های طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی افزود: باغ موزه مشاهیر در شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت است و با پیشرفت فیزیکی مناسبی همراه بوده که جا دارد روند ساخت پروژه سرعت بیشتری گیرد.

محرابیان گفت: درحال حاضر باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس به عنوان پروژه‌های مهم در طرح مهر ماندگار معرفی شده‌اند و دولت خدمتگزار به بهره‌برداری رسیدن هرچه سریع‌تر آن تاکید دارد.

در جریان این بازدید حسین صادق‌عابدین استاندار فارس و فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی مشاور رئیس جمهور را همراهی کردند.

پروژه بزرگ باغ موزه مشاهیر فارس به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار در فارس، با حضور علی‌اکبر محرابیان دستیار اجرایی رئیس جمهور و حسین صادق‌عابدین استاندار فارس و جمعی از مسئولان این استان مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، فعالی مدیرکل میراث فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل گزارش مفصلی از نحوه اجرای این طرح ارائه کردند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز گفت: پروژه بزرگ باغ موزه مشاهیر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی کشور در زمینی به مساحت 3.5 هکتار و 22 هزار متر مربع زیربنا در شمال آرامگاه حافظ در حال احداث است.

فعالی اضافه کرد: ساختمان این پروژه با 12.5 متر ارتفاع به صورت زیرزمین بنا می‌شود که ساختمان به صورت دو طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و در برخی از قسمت‌ها یک طبقه زیرزمین، ساخته می‌شود.

وی ابراز داشت: باغ موزه دارای 48 باغ چهار نارنج 7×7 متر است و در هر یک از باغ نارنج‌ها یکی از مشاهیر ادبی ایران و جهان با نصب تندیس، نقش برجسته، المان و یا با شرح زندگی‌نامه معرفی می‌شود.

فعالی افزود: در قسمت ضلع جنوب پروژه کتابخانه و مرکز حافظ شناسی، کارگاه تولید زنده صنایع دستی در دو طبقه، فضاهای اداری و خدماتی، چایخانه با فضای حافظ‌خوانی و نقالی احداث می‌شود.

وی گفت: موزه منطقه‌ای فارس نیز بخش شمالی این پروژه را تشکیل می‌دهد که ورودی آن به صورت یک (رمپ) و مسیر پیاده‌روی به زیرزمین موزه ارتباط می‌یابد که در قسمت زیرزمین شاهد احداث گالری‌های متعدد، سالن آمفی‌تئاتر، مرکز آموزش و پژوهش، آزمایشگاه، کارگاه مرمت آثار تاریخی، فرهنگی و گنجینه امن اشیای تاریخی، فرهنگی استان می‌شویم.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول