اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور موزه‌ها و اموال تاریخی کشور:

2 اثر عتیقه موزه‌ هنر‌های تزیینی اصفهان احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور موزه‌ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مرمت اضطراری و احیای دو اثر هنری عتیقه موزه هنرهای تزئینی استان اصفهان خبر داد.

2 اثر عتیقه موزه‌ هنر‌های تزیینی اصفهان احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، پیمان پیرفرشی اظهار داشت: کتیبه هنری عتیقه که از جنس ابریشم مرغوب بافته شده است، در فهرست 2 هزار شی مرمت اضطراری موزه‌های کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این کتیبه تاریخی که 23 سانتی‌متر طول و 15 سانتی‌متر عرض دارد و هم‌‌اکنون در مخزن گنجینه‌های موزه هنرهای تزئینی اصفهان نگه‌داری می‌شود، بر اثر گذشت زمان دچار پوسیدگی شده است.

معاون امور موزه‌ها و اموال تاریخی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مرمتی این موزه مربوط به جلد ضربی با نقش ترنج ساغری است که در قرن 13 هجری قمری با استفاده از چرم ساخته شده است.

وی افزود:‌ این جلد ضربی عتیقه به دلیل ارزش هنری، سبک و شیوه ساخت و تکنیک به کار رفته دارای اهمیت است.

پیرفرشی یادآور شد: با توجه به ارزش‌های تاریخی و هنری این دو اثر بی‌بدیل، اقدامات نجات‌بخشی آنها در برنامه‌های مرمت اضطراری اداره‌کل موزه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول