اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات قفقاز و خاورمیانه:

رژیم صهیونیستی دشمن مشترک بشریت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات قفقاز و خاورمیانه کشور روسیه گفت: رژیم صهیونیستی دشمن مشترک کشورهای اسلامی است که به یقین با وحدت امت اسلامی این دشمن مشترک قابل فنا است.

رژیم صهیونیستی دشمن مشترک بشریت است

علی‌اکبر علی‌اکبر‌اف در حاشیه همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آمریکا و دست نشانده منطقه‌ای او رژیم صهیونیستی با ورود به کشورهای حوزه قفقاز و تحرک در این حوزه سعی می‌کنند منافع خود را به هر شکل ممکن تامین کنند و بزرگترین ضربه را به استقلال و هویت ملت‌های منطقه وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی رژیم کمونیسم احساس می‌شد کشورهای حوزه قفقاز به استقلال واقعی رسیدند اما آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای او برای تعدیل قدرت بلوک شرق سعی کردند ورود ناجوانمردانه‌ای به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز داشته باشند تا همچنان تسلط بر منابع نفتی و انرژی این منطقه از سوی آمریکا و دیگر کشورهای جهانخوار پایدار بماند.

رئیس مرکز مطالعات قفقاز و خاورمیانه کشور روسیه با هشدار به تمام نظام‌های بیگانه حاکم در منطقه یادآور شد: در استقلال و رسیدن به شخصیت مستقل الگوی ما می‌تواند ایران اسلامی باشد که با یک ظرفیت مناسب در 33 سال اخیر کوشیده است به دور از هرگونه گرایش شرق و غرب هویت خود را حفظ کند.

علی‌اکبر‌اف در ادامه بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها در تسلط آمریکا بر منطقه قفقاز و آسیای میانه تاکید بر از بین رفتن آثار و علایم اندیشه اسلامی ـ شیعی است که نمونه و نظیر این حرکت را می‌توان در جمهوری آذربایجان در بد‌حجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها مشاهده کرد.

 

هویت جامعه اسلامی بسته به اراده مسلمانان است

نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل کشورهای حوزه قفقاز نیز در مصاحبه با خبرنگار فارس گفت:‌ تنها راه حفظ و بقای هویت نظام اسلامی در همت و اراده جمعی مسلمانان است.

سید محمد عباس رضوی پژوهشگر کشور عربستان تصریح کرد: جهان اسلام امروز مبتلا به تفرقه و بی‌توجهی به هویت واقعی‌شان است که برای درمان این درد آزار دهنده باید بر مشترکات توسل جست و از هرگونه حرکت نفاق‌گونه پرهیز کرد.

وی ایران را نقطه امید و پایگاه وحدت امت اسلامی یاد کرد و افزود: جهان اسلام با توجه به بیداری رخ داده در منطقه در حال یک تغییر و تحول شگرف و رو به جلو است که ماهیت آن را می‌توان در اراده امت‌ها برای دوری از هرگونه سلطه‌پذیری از سوی استکبار اعلام کرد.

این روزنامه‌نگار و نویسنده عربستانی یادآور شد: پیروزی مردم مصر، لیبی، تونس و تداوم انقلاب در برخی از کشورهای همسایه نظیر بحرین نشانگر این واقعیت است که با پایداری در آرمان‌ها و پافشاری اصول و ارزش‌ها می‌توان راه را به شایستگی طی کرد.

اندیشمند کشور افغانستان نیز دراین همایش با یادآوری اینکه بیداری اسلامی شکل گرفته بنیان طاغوت را برمی‌افکند، گفت: اگر این بیداری مسیر واقعی و دور از هرگونه احساس و هیجان را طی کند به سرعت پیروزی امت اسلامی را رقم خواهد زد.

المصطفی خاطرنشان کرد:‌ مسلمانان امروز مشترکاتی دارند که با تکیه بر آنها می‌توانند توطئه‌ها و ترفند‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

عمر ادریس‌اف دیگر محقق و شرکت‌کننده در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام به خبرنگار فارس بیان داشت: هدف ما از این نشستن‌ها و برخواستن‌ها نه بیان توصیف و تمجید بلکه درد مشترک جامعه اسلامی است که در درون خودمان باید برای آنها درمانی پیدا کنیم تا این آلام و درد زمینه بیماری روز‌افزون را فراهم نیاورد.

وی با یادآوری اینکه کشور ایران بزرگ‌ترین حامی امت‌های اسلامی برای رهایی از یوغ استکبار است، ادامه داد: امروز در بحرین افغانستان و پاکستان هزاران شیعه و مسلمان به قتل می‌رسد که تنها مقصر و عامل آن وجود نظام‌های سلطه‌گری نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

اسلام‌اف دیگر فعال سیاسی کشور آذربایجان به خبرنگار فارس اظهار داشت: مذاکره بر سر اعتقادات و ارزش‌ها با دشمن جهانخواری مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا یک خطای استراتژیک است و نباید هرگز به آن تن داد.

وی با انتقاد از برخی شیوه رهبران کشورهای اسلامی نظیر جمهوری آذربایجان و عربستان در محدود کردن آزادی ارزشی و اعتقادی تصریح کرد: همانطوری که در روایات اسلامی آمده است جامعه با کفر شاید باقی بماند اما هرگز با ظلم باقی ماندنی نیست.

رمضان اوغلو دیگر محقق شرکت کننده در همایش رسالت جهانی اسلام نیز ظرفیت بی‌نظیر امت میلیاردی مسلمان را خاطرنشان کرد و یادآور شد: کشورهای اسلامی دارای قدرت اقتصادی بی‌نظیر هستند که با بستن شیر نفت می‌توانند بقا و حیات ذلیل‌گونه استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی را به خطر اندازند.

وی به وضعیت کشور سوریه و آتش نفاق در برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا امروز در تب نفاق و تفرقه می‌سوزد و تنها راه آن تکیه زدن بر قرآن و احکام اسلامی است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول