اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اختری در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام

هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را خوار می‌کند‌

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت:‌ هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی به رسوایی و بی‌آبرو شدن کشورهای منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان منجر می‌شود.

هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را خوار می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله اختری عصر امروز در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به خود حق می‌دهند در مسایل دیگر کشورها دخالت کنند و فضای منطقه را به نفع خود به پیش ببرند این امر را می‌توان یک دخالت آشکار به حساب آورد در حالی که خود این کشورها ایران و سایر دول را به دخالت در امور کشورهای دیگر متهم می‌کنند.

 

وی وظیفه مسلمانان را در این حوزه و دفاع از حق و حقیقت سنگین توصیف کرد و افزود: این‌که بخواهند در کشور همسایه ما جشنواره موسیقی آن که به شکل ابتذال راه بیندازند و برابر مسلمانان رژه بروند، محکوم به شکست است چرا که دولت‌ها دست توطئه‌گران را رو کرده‌اند و در برابر چنین عمل ننگین اعتراض خود را اعلام کرده و سکوت را جایز نمی‌دانند.

 

اختری تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نیز باید بداند همسویی با شیطان عصر معاصر آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ سرانجام خوبی برای آنها ندارد چرا که پیش از آنها نیز عده‌ای کوشیده‌اند با آتش زدن مسجد، قرآن کریم، اعدام مسلمانان و محدود کردن حجاب و عفاف از خود یادگاری به جای بگذارند ولی عاقبت آنها سقوط و فروپاشی بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: نظام غرب با همراهی امپراطوری رسانه‌ای و ادعای به ظاهر قدرتمند خود در حقیقت رو به سقوط گذاشته است و شماره معکوس برای نابودی رژیم‌های استبدادی آغاز شده است ولی جای تعجب اینجاست که در این اوضاع تباه و نابودی، سران جمهوری آذربایجان چشم امید به آنها بسته‌اند و می‌خواهند پیرو مرامی باشند که فرزند نامشروع آن مبارک، بن‌علی و رژیم آل‌خلیفه است.

 

وی با محکوم کردن کشتار مردم بیگناه بحرین و سکوت مرگبار جوامع جهانی اضافه کرد: آذربایجان باید تحولات کشورهای اسلامی را مایه عبرت خود بداند و هرگز سرسپرده نظام غرب نشود چرا که آینده در گرو اسلام و اندیشه درخشان این مکتب نورانی است و انتظار می‌رود وعده الهی در این زمینه به تحقق بنشیند.

 

به گزارش فارس، رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه سخنان خود با بیان اصول ارزشی دین اسلام و مکتب رسول‌الله ادامه داد: اصل مداخله در کشورهای دیگر مورد قبول نظام اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست اما مسلمانان حق دارند به رفتارها و انجام کارهای غیرانسانی و غیراسلامی معترض باشند و این در حقیقت مداخله در کشورهای دیگر و یا نقض حقوق بشر نیست.

 

اختری بیان کرد: بسیاری از این اصول در حقیقت تأمین‌کننده مصالحی است که استکبار جهانی امروز به اشکال مختلف هر جا که مصلحت ببیند دخالت نظامی و سیاسی می‌کند و هر جا چنین امری را صلاح نداند بر ضد آن بیانیه صادر می‌کند.

 

وی گفت: اصل دموکراسی، حقوق بشر، آزادی ملت‌ها تا زمانی که تأمین‌کننده منافع آمریکا باشد، مورد قبول است اما غیر از آن مورد پذیرش نیست و به شدت نیز به آن هجمه وارد می‌کند.

 

اختری افزود: تاکنون 33 سال است که جمهوری اسلامی ایران حقوق ملت‌ها، استقلال و آزادی آنها را محترم شمرده و تلاش می‌کند امت اسلامی به صورت ید واحده حرکت کند.

 

وی رفتار دیگر مسلمانان را فریادرسی به داد مظلومان و بیچارگان جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: هر جا اسلام به خطر افتد علما، مراجع و آحاد جامعه حق دارند از کیان اسلام دفاع کنند و حتی جان خود را نیز فدا کنند همان‌گونه که ائمه اطهار با شهادت خود از اسلام و حدود و ثغور آن دفاع کرده‌اند.

 

اختری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسلمانان و کشورهای اسلامی باید با هوشیاری، دفاع از سرمایه‌های معنوی و ارزشی خود برابر توطئه‌گران و دشمنان ایستادگی کنند و اجازه ندهند جماعتی از جمله طالبان و القاعده آبروی اسلام و ارزش‌های آن را زیر سئوال ببرد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: در جامعه و نظام اسلامی ما هدایت و رهبری صالح و شایسته امام راحل و بعد از آن جانشین بر حقش رهبر معظم انقلاب سبب شده است تا جامعه اسلامی از مرجعیت صالح و دارای تشخیص شرعی و دینی تبعیت کند به طوری که امروز در بسیاری از کشورها ولایت توجیهی و ارشادی را شاهد هستیم که به رغم سکونت در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان هر درس آموخته مکتب اسلام رهبر معظم انقلاب را مرجع و مرید خود دانسته و در انجام وظیفه شرعی از رهبر معظم تبعیت می‌کند.

 

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما موضوع توصیه، خیرخواهی و ارشاد را وظیفه خود می‌دانیم و خطاب به کشورهایی که ایران را مداخله‌گر می‌دانند، اعلام می‌کنیم که ما نه تنها در امور داخلی کشوری دخالت نمی‌کنیم بلکه از سر خیرخواهی و نصیحت‌ خواهان عزت و سربلندی جامعه اسلامی هستیم.

 

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول