اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام:

رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فنی همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام گفت: وجود رژیم اشغالگر قدس در منطقه حاکمیت جهان اسلام بزرگ‌ترین خطر برای نظام‌های اسلامی است.

رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام است

بهنام صحرانورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه همایش جهانی رسالت جهانی اسلام اظهار داشت: مرکز فرهنگی قفقاز بیش از سه سال است که فعالیت می‌کند و به دلیل دارا بودن مرزهای مشترک با حوزه قفقاز و برخی مراودات فرهنگی و اجتماعی سعی دارد فعالیت خود را توسعه و گسترش دهد.

وی تصریح کرد: قبل از فروپاشی شوروی کشور آذربایجان و منطقه قفقاز حیات خلوت این نظام کمونیستی بود ولی بعد از فروپاشی شوروی این کشورها امروز به استقلال واقعی رسیدند و ما نیز به دلیل وجوه مشترک قصد توسعه و تعمیق روابط با کشورهای آسیای میانه و قفقاز را داریم.

صحرانورد بحث تبلیغ آموزه‌های دینی در این منطقه و انجام فعالیت‌های متنوع بعد از راه‌اندازی مؤسسه قفقاز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: چاپ نشریه هر سه ماه یک بار، راه‌اندازی سایت و وبلاگ، چاپ مقالات و کتب مختلف توسط مؤلفان و برگزاری همایش جهان اسلام از جمله رسالت‌هایی بوده که مرکز قفقاز به آن همت کرده است.

این مسئول به جهان شمولی آموزه‌های دین اسلام و ضرورت بیداری در حوزه قفقاز اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام 63 مقاله ارسال شده بود که بعد از ارزیابی اولیه 35 مقاله امکان چاپ پیدا کرده و در ارزیابی‌های سه مرحله‌ای از بین آنها 10 مقاله انتخاب شد.

وی اضافه کرد: این همایش با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها و استقبال خوب و پررنگ اساتید و فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد و از بیش از 13 کشور جهان نیز در این همایش گروه‌ها و افراد مختلف دعوت شده بودند.

مسئول کمیته فنی همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در ادامه سخنان خود وزن همایش را بسیار مناسب بیان کرد و گفت: قرائت دو پیام مرجع عالیقدر شیعه به سنگینی و وزن این همایش افزود به طوری که از صبح امروز نیز شاهد ارایه مقالات داخلی و خارجی توسط اساتید مجرب بودیم.

صحرانورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاله خود با عنوان بررسی مناسبات دین و دولت با تاکید بر مسایل جمهوری آذربایجان بیان کرد: جهان اسلام امروز با یک غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی مواجه است که ریشه‌کن کردن آن نیاز به اتحاد و همدلی جهان اسلام دارد.

عضو دانشگاه فرهنگیان اردبیل افزود: دین در جای‌جای حوزه قفقاز و کشور آذربایجان آن هم به شکل عمیق ریشه دوانده و سبب شده تا آمیختگی دین با مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به صورت روشن شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول