اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع پرشور مردم کاشمر:

اگر دولت‌های همسایه لبخند خود را جمع کنند نیازی به جنگ با رژیم صهیونیستی‌ نیست

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم کاشمر گفت: اگر دولت‌های همسایه لبخند خود را جمع کنند دیگر نیازی به جنگ با رژیم صهیونیستی نیست.

اگر دولت‌های همسایه لبخند خود را جمع کنند نیازی به جنگ با رژیم صهیونیستی‌ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمود احمدی‌نژاد دقایقی قبل در جمع مردم کاشمر با اشاره به اهمیت عقل و استفاده از آن در حاکمیت دولت‌ها اظهار داشت:‌ اگر عقل در حاکمیت ملت‌ها حاکم باشد دیگر نیازی به آن نیست که نفت خود را بفروشند و از کشورهای غربی 60 میلیارد دلار اسلحه خریداری کنند.

رئیس جمهور در ادامه افزود: خرید سلاح به این میزان به چه درد شما می‌خورد، آیا می‌خواهید با این میزان اسلحه با رژیم صهیونیستی بجنگید اگر چنین قصدی دولت‌های اطراف دارند و یا اینکه می‌خواهند قطع رابطه کنند تنها اگر یک اخم کنند و یا اینکه لبخند خود را نسبت به رژیم صهیونیستی جمع کنند دیگر نیازی به جنگ با این رژیم نیست.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان مثالی اظهار داشت:‌ مثال ساده این رفتار را می‌توان به برخورد سگ مثال زد. به عنوان مثال اگر در مواجهه شدن با سگ اقدام به فرار کنید او نیز دنبال شما خواهد آمد حال اگر بایستید این حیوان نیز مقابل شما می‌ایستد اما اگر در مقابل او یک قدم جلو بگذارید قطعا فرار خواهد کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: آنچه مسلم است در این میان جنگ با رژیم صهیونیستی نیاز به هدر دادن 60 میلیارد دلار پول ملت مظلوم برای خرید اسلحه نیست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت به‌کارگیری عقل و نیروی عقلانیت در اقدامات ملت‌ها و حاکمان آنها گفت:‌ در این میان نکته جالب این است کسانی که ادعا می‌کنند و یا اینکه قیافه عقلا را به خود می‌گیرند هیچ بهره‌ای از عقل و یا تصمیمات عقلانی نبرده‌اند اما در این میان به گونه‌ای صحبت می‌کنند و یا با دیگران برخورد می‌کنند که انگار دیگران نمی‌فهمند.

وی خطاب به دیکتاتورهای جهان اظهار داشت: اگر شما عقل داشتید به وضع ملت خود می‌رسیدید چراکه وجود کارتن‌خواب‌ها و یا تعدادی زیادی از افراد بیچاره و درمانده در داخل این کشورها نشانی از تصمیم‌گیری دولت برپایه عقل و عقلانیت نیست.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: با نگاهی به مشکلات و حوادث رخ داده در طول تاریخ و حال امروز می‌توان دریافت که اغلب این حوادث برپایه تصمیماتی شکل گرفته است که مبتنی بر عقلانیت و به‌کارگیری از اندیشه و عقل در تصمیم‌گیری نبوده است.

رئیس جمهور توطئه، جنایت و تفاوت ملت‌ها را از جمله اقدامات شکل گرفته بر اساس جهالت و نادانی حاکمان عنوان کرد و گفت:‌ اکنون عده‌ای که ادعای عقلانیت می‌کنند دست خود را در جیب ملت‌ها کرده‌اند و قصد ندارند از این اقدام خود صرفه‌نظر کنند و یا اینکه با قلدربازی و یا اقداماتی فاقد مبنای عقلانیت به کشتار مردم و ساخت بمب شیمیایی برای از بین بردن عده‌ای از مردم روی زمین می‌پردازند.

وی گفت:‌اگر کسی عاقل باشد قطعا از پادگان خود بیرون نمی‌آید و با یک اسلحه در مسافتی سه کیلومتری هر موجود زنده و کوچکی که در مسیر راه خود ببیند را به رگبار ببندد.

رئیس جمهور افزود: اگر عقل حاکم باشد کسی اجازه نمی‌دهد که به سبب کسب منافع مالی خود کشوری را اشغال و یا آنکه ملتی را سرکوب کند و در این میان فردی که اقدام به کشتن عده‌ای کرده‌ است را به سرزمین خود ببرد و ادعا کند او روانی است.

احمدی‌نژاد گفت:‌ ما که می‌دانیم کسی که اقدام به کشتن هر موجود زنده در مسیر راه خود کند قطعا از عقل سالم برخوردار نیست اما در این میان بی‌عقل‌تر و جاهل‌تر از او کسی است که این فرد را در پناه خود قرار دهد و چنین ادعایی کند.

وی عقل را عین شرع و شرع را عین عقل دانست و اظهار داشت:‌ نقطه مقابل تعقل ندانم‌کاری است و یا آنکه تصمیم بر اساس هواها، هوس‌ها و وسوسه‌ها گرفته شود.

رئیس جمهور گفت: عقل بالاترین هدیه خدا به بشریت و راهنمای انسان‌هاست و در این راستا عقل میزان و سنجش انسان در رسیدن به یگانه هستی است.

احمدی‌نژاد مردم کاشمر را مردمانی با فرهنگ و اصیل در میان ملت‌ ایران دانست و گفت: اگر بخواهم در وصف مردم کاشمر از منظر فرهنگ و اصالت فرهنگی و تمدن ایرانی سخن بگویم باید ساعت‌ها در این ارتباط صحبت کنم چراکه این قطعه با توجه به قدمت فرهنگ خود توانسته است انسان‌های بزرگ و عزیزی را در طول تاریخ به جامعه بشری و ایران عزیز هدیه کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول