اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت از سازندگان داخلی

چهار جرثقیل دروازه‌ای هشت تنی در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه گفت: با حمایت از سازندگان داخلی، چهار دستگاه جرثقیل دروازه‌ای هشت تنی در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد.

چهار جرثقیل دروازه‌ای هشت تنی در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، با حمایت از سازندگان داخلی این شرکت موفق شد پروژه طراحی ساخت، نصب و بهره‌برداری از چهار دستگاه جرثقیل دروازه‌ای هشت تنی، به منظور مونتاژ و ترمیم الکترودهای گرافیتی در ناحیه فولادسازی را با موفقیت پشت سر گذارد.

رئیس کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه با اشاره به این مطلب اظهار داشت: عملیات طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از چهار دستگاه جرثقیل دروازه‌ای به دست پرتوان مهندسان و کارشناسان شرکت دماوند و امور مهندسی شرکت فولاد مبارکه همراه با کارشناسان تولید، تعمیرات، خدمات فنی و پشتیبانی و‌ دفتر فنی واحد کوره‌های قوس الکتریکی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم انجام شد.

محمد جواد زرکوب فراهم آوردن شرایطی مناسب برای افزایش تولید را یکی از نقاط قوت اجرای این پروژه خواند و ادامه داد: بومی‌سازی این جرثقیل‌ها با صرف مبلغ 475 میلیون تومان اجرا شد که در مقایسه با نوع خارجی آن گذشته از تحریم‌ها، هزینه‌های حمل و گمرکات و محدودیت‌های بین‌المللی از خروج حدود مبلغ 750 میلیون تومان از کشور جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که سرویس‌دهی به هشت کوره قوس الکتریکی تنها با دو دستگاه جرثقیل سقفی 100 تنی که به طور معمول برای تولید گلوگاه صورت می‌گیرد، انجام می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این موارد این تجهیزات مهم و استراتژیک، آماده‌سازی کوره‌ها و شارژ سبد قراضه، عملیات انتقال مواد از سطح 0 - 0 به سطح  8 متری کوره‌ها، تنظیم و تعویض الکترود و مونتاژ الکترود را نیز انجام می‌دهند که با این وصف انجام عملیات مونتاژ الکترود توسط آنها در اولویت دوم قرار داشت و زمان انتظار بسیاری از کارکنان مونتاژ الکترود تا آزاد شدن جرثقیل را به خود اختصاص می‌داد.

رئیس کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه بیان داشت: از این پس با بهره‌برداری از جرثقیل‌های دروازه‌ای مذکور در چهار ایستگاه مونتاژ الکترود علاوه بر افزایش کیفیت عملیات مونتاژ الکترود مزایای دیگری از قبیل کاهش زمان کاری از جرثقیل‌های سقفی و انعطاف‌پذیری در میکس قراضه و آهن اسفنجی در شارژ کوره‌های قوس الکتریکی حاصل می‌شود.

وی در همین راستا تصریح کرد: علاوه بر مزایای فوق با بکارگیری این جرثقیل‌ها روزانه بیش از 25 عملیات مونتاژ الکترود انجام می‌شود که هر مونتاژ به مدت 10 تا 15 دقیقه معادل حدود 300 دقیقه در روز از زمان کاری جرثقیل‌های سقفی کاهش داده و 2 تا 3 ذوب در روز به میزان تولید کوره‌ها افزوده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول