اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

پذیرفته ‌شدن 40 کودک بی‌سرپرست به فرزندخواندگی در سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته 40 کودک بی‌سرپرست در استان توسط خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی به فرزندی پذیرفته‌ شدند.

پذیرفته ‌شدن 40 کودک بی‌سرپرست به فرزندخواندگی در سال گذشته

محمود محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بچه‌های شیرخوارگاه در بیش‌تر موارد بی‌سرپرست هستند، اظهار داشت: در شیرخوارگاه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نگه‌داری می‌شوند.

وی افزود: بچه‌های بی‌سرپرست به محض ورود به مراکز نگه‌داری سه ماه نگه‌داری و پس از آن توسط قاضی فراخوان زده می‌شود و در صورتی که فردی ادعای مالکیت نکرد به خانواده‌های متقاضی فرزند داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید به اینکه متقاضی فرزندخواندگی بسیاری در اصفهان داریم، تصریح کرد: 900 زوج متقاضی سرپرستی کودکان هستند، سال گذشته 40 کودک بی‌سرپرست به زوج‌های متقاضی فرزند تحویل داده شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه دسته دوم کودکان شیرخوارگاه بچه‌های بدسرپرست هستند، ادامه داد: بیش‌تر این کودکان دارای پدر و مادر معتاد و زندانی هستند که صلاحیت لازم را برای نگه‌داری فرزند ندارند.

وی ادامه داد: بهزیستی حق واگذاری این کودکان را به خانواده‌های بدون کودک ندارد تا زمانی که قاضی براساس حکم صادره و با اعمال نظر بهزیستی حق ورود و خروج این کودکان را صادر کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در مرکز شیرخوارگاه اصفهان 16 کودک معلول نیز نگه‌داری می‌شوند، برای نگه‌داری بهتر این کودکان آنها توسط خانواده‌های بدون کودک به صورت امین موقت نگه‌داری می‌شوند.

محمدزاده با بیان اینکه این کودکان با ورود به محل زندگی جدید و رسیدگی بیش‌تر روحیه خوبی پیدا می‌کنند، گفت: هر چند این کودکان برای مدتی توسط افراد خیر نگه‌داری می‌شوند، اما گاهی مواقع وابستگی عاطفی موجب می‌شود که آنها با وجود داشتن کم‌توانی و معلولیت توسط خانواده‌ها برای همیشه نگه‌داری شوند.

انتهایی پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول