اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول امور کودک و نوجوان بهزیستی گلستان:

ساختمان‎های نگهداری کودکان بی‎سرپرست گلستان استیجاری است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول امور کودک و نوجوان بهزیستی استان گلستان گفت: اکثر ساختمان‎های مراکز نگهداری کودکان بی‎سرپرست استان استیجاری هستند.

ساختمان‎های نگهداری کودکان بی‎سرپرست گلستان استیجاری است

محدثه عمادی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: فقط تعداد چهار یا پنج مورد از مراکز خیریه در استان، استیجاری نیستند و اهدایی بوده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان گلستان 31 مرکز نگهداری کودکان بی‎سرپرست داریم که از این تعداد، یک مرکز دولتی شیرخوارگاه است و مابقی آن در سایر شهرهای استان هستند که کودکان این مراکز در سنین 2-0 سال در شیرخوارگاه نگهداری می‎شوند، 6-3 سال دارای تعداد چهار مرکز در سطح استان هستیم که از این تعداد سه مرکز آن در گرگان و یک مرکز در علی‎آباد‎ کتول قرار دارد.

کارشناس مسئول امور کودک و نوجوان بهزیستی گلستان ادامه داد: مابقی بچه‎های این موسسات در سنین 12-6 سال که پسر و دختر از هم تفکیک شده و گروه سنی 18-12 سال نیز در این مراکز نگهداری می‎شوند. 

عمادی با بیان اینکه خوشبختانه رتبه یک کشوری را در بحث نگهداری از کودکان بی‎سرپرست در سطح کشور داریم، اذعان کرد: یکی از مشکلاتی که این مراکز با آن دست و پنجه نرم می‎کنند این است که از عهده افزایش اجاره بهای ساختمان این مراکز برنمی‎آییم، یارانه آب، برق و گاز به این مراکز قطع شده و یارانه‎ای هم به این موسسات تعلق نمی‎گیرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه مردم ما خیر و نیکوکار هستند و در خصوص خوراک و پوشاک این بچه‎ها کمک‌های زیادی می‎کنند اما مشکل اساسی ما همانطور که اشاره کردم بحث تامین مسکن و هزینه‎های جانبی مصارف انرژی است لذا اگر زمینی برای این مراکز اهدا شود، می‎توانیم با کمک افراد خیر نسبت به ساخت و ساز آن اقدام کنیم.

کارشناس مسئول امور کودک و نوجوان بهزیستی گلستان از بازدیدهایی که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از این مراکز در طول هفته وقف داشتند تقدیر کرد و افزود: دادگستری و ثبت احوال گلستان نیز همیشه همکاری لازم را در خصوص بازدید موسسات خیریه داشته‎اند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول