اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس تأکید کرد

تکریم شخصیت کودکان بی‌سرپرست باید مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس بر تکریم شخصیت کودکان بی‌سرپرست تاکید کرد و گفت: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

تکریم شخصیت کودکان بی‌سرپرست باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست مجتمع مهر شهرستان فردوس اظهار داشت: حساسیت کار تربیت بسیار زیاد است و کار تربیت با روح و روان انسان سر و کار دارد.

وی گفت: خالی کردن روح و روان کودک از گرایشاتی که مدت‌ها با آن خو گرفته و بزرگ شده و جاری کردن چشمه‌های عرفان و تربیت به جای این رفتارهای نادرست، کاری بسیار حساس و این وظیفه خطیر بر عهده افرادی متعهد و باتجربه است.

اقبال افزود: کودکان بی‌سرپرست دارای عواطف و احساسات سرشار هستند و از این رو باید به شخصیت آنها احترام گذاشته شود و برای این منظور بهتر آن است که فعالیت این‌گونه مراکز در خفا باشد.

فرماندار فردوس خطاب به مربیان و پرسنل مجتمع مهر تصریح کرد: سعی کنید تا تقدس مجموعه را حفظ و با نیت خیر خدمت کنید چرا که آنچه تربیت را بوجود می‌آورد تقدس و داشتن قلبی پاک است.

وی به حضور روحانی با سلیقه و جوان در این مرکز تأکید کرد و یادآور شد: استفاده از نیروهای زن برای پر کردن خلأ عاطفی و همچنین توجه به نیاز‌های روحی کودکان در پرورش شخصیت کودکان بی‌سرپرست بسیار موثر است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع مهر فردوس نیز گفت: کودکان بی‌سرپرست این مجتمع وقتی مسئولان شهرستان را در کنار خود می‌بینند بسیار خوشحال شده و برای لحظه‌ای به خود می‌بالند.

سیدمحمد متولی افزود: این مرکز با ظرفیت نگهداری 10 کودک بی‌سرپرست 6 تا 12 سال  در دهه فجر سال گذشته فعالیت خود را تحت نظارت بهزیستی شهرستان فردوس آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پنج کودک 6 تا 12 سال در این مرکز نگهداری می‌شوند که علاوه بر مراقبت از وجود مربیان تربیتی و پرورشی نیز برخوردار هستند.

متولی یادآور شد: اگر کودکان بی‌سرپرست از سنین پایین‌تر به مراکز نگهداری منتقل شوند زمینه تربیت و اصلاح رفتار آنها راحت‌تر و ساده‌تر است.

در این مراسم معاون سیاسی فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و فرماندار شهرستان فردوس همراه با کودکان بی‌سرپرست بر سر سفره شام حضور یافته و از کودکان دلجویی کردند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول