اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته توسط کمیته امداد فارس صورت گرفت

پوشش بیمه‌ای بیش از 6 هزار زن سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: 6 هزار و 202 نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این کمیته در سال گذشته بیمه تامین اجتماعی شدند.

پوشش بیمه‌ای بیش از 6 هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان فارس، عباس شکری اظهار داشت: جهت‌گیری بیمه‌های اجتماعی و نقش نظام بیمه‌ای در حال حاضر همواره به‌عنوان یکی از کارآمدترین بسته توزیع حمایتی فردی و گروهی است که مورد استفاده تمام اقشار جامعه قرار گرفته و آثار منفی شوک‌های ارادی و غیرارادی در مسائل اجتماعی و اقتصادی را تعدیل و تحمل‌پذیری آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازند.

شکری در ادامه در مورد نقش بیمه‌های اجتماعی در زندگی مردم افزود: بیمه اجتماعی با ایجاد آرامش و امنیت در زندگی آحاد جامعه بسترهای بالنده و مطلوبی را برای رشد و توسعه انسان‌ها که بنیان رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: گستره وسیعی از نیازمندان جامعه را قشر زنان تشکیل می‌دهند که به دلایل متعددی از جمله فوت همسر، طلاق، متواری شدن همسر و تصادف از نعمت سرپرست محروم هستند و به خاطر عدم بهره‌مندی از خدمات نظام بیمه، فقر گریبان‌گیر آنان شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان فارس در ادامه بیان داشت: ضروری است متولیان نظام تامین اجتماعی در کشور قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در این بخش، تمام طرح‌ها و برنامه‌ها را در حوزه نظام مساعدت‌های اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی به طور شفاف تفکیک کنند و سامانه‌های هدف‌گذاری مطلوبی را برای شناسایی افراد زیرپوشش این نظام‌ها تعریف کنند تا شهروندان را از بلاتکلیفی جایگاه خود در نظام تامین اجتماعی کشور برهانند.

شکری ادامه داد: هم‌اکنون برنامه‌های حمایتی و همکاری سازمان تامین اجتماعی در زیرپوشش قرار دادن زنان سرپرست خانواده به صورت شایسته است و معیارها و سنجش‌های برخورداری شهروندان از خدمات متنوع برنامه‌های تامین اجتماعی باید طوری تعریف شود که انگیزه‌های افراد را برای مشارکت هر چه بیشتر در کیفیت و گستره خدمات تامین اجتماعی تقویت کند.

وی در پایان با اشاره به هزینه کرد بیش از 16 میلیارد ریال در سال گذشته به منظور انجام بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانواده در کمیته‌امداد امام خمینی (ره) فارس و نیز بیمه کردن 6 هزار و 202 نفر از این افراد از محل اعتبار هدفمندی یارانه‌ها اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک نسبت به بیمه کردن تمام خانواده‌های مشمول بیمه اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول