اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

اجرای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده طرح بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار بهزیستی اردبیل اجرایی می‌شود.

اجرای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار استان اردبیل

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: درراستای حمایت‌های اجتماعی دولت از نهادهای خانواده به ویژه زنان سرپرست خانوار واجد شرایط حمایت، سازمان بهزیستی نیز در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده اقدام به پیگیری و اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی زنان خانوار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که جامعه هدف ما صرفا زنان سرپرست خانوار را شامل می‌شود  برابر با آمارها و سهمیه‌های اعلام شده، بهزیستی استان از طریق معرفی و شناسایی مددکاران اقدامات قانونی را به عمل می‌آورند.

این مسئول یادآور شد؛ زنان سرپرست خانوار سنین بالا حداکثر تا 55 سالگی از اولویت خاصی برای بهره‌مندی از طرح بیمه زنان سرپرست خانوار در اردبیل برخوردار هستند.

احمدیان اظهارداشت: در این طرح که از نیمه دوم سال 90 شروع شده است 934 نفر از زنان واجد شرایط به واحدهای تامین اجتماعی در شهرستان‌ها معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: حق‌السهم بیمه این دسته از زنان توسط دولت و از محل هدفمند کردن یارانه‌ها قابل پرداخت می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اهداف نهایی طرح توانمندسازی افراد گروه‌های نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار و مساعدت‌های اجتماعی به منظور برقراری استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و مقررات عام تامین اجتماعی، گسترش پوشش‌های بیمه‌ای برای اقشار آسیب دیده اجتماعی، ایجاد و گسترش رویکرد بیمه‌ای با مشارکت سازمان‌های بیمه‌گر، تامین آینده با پرداخت مستمری از کارافتادگی، افزایش میزان امید به آینده و سلامت اجتماعی در راستای برخورداری زنان از عدالت اجتماعی است.

 

برای 9 هزار و250 نفر از افراد جامعه هدف کارت بیمه مکمل صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان همچنین در ادامه سخنان خود به بیمه تکمیلی توانخواهان بهزیستی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: با عنایت به لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های حمایتی مستمر برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و در راستای لزوم عملی نمودن حمایت‌های درمانی معلولین تحت پوشش و مساعدت به افراد تحت پوشش و برخوردار از حمایت‌های سازمانی در تامین هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سازمان بهزیستی استان اردبیل از پنج سال قبل اقدام به عقد قرارداد با شرکت آتیه‌سازان در راستای بیمه تکمیلی توانخواهان تحت پوشش نموده است.

وی بیان داشت: با توجه به ثبت تعداد 15هزار و823 نفر از اطلاعات توانخواهان استان در بانک جامع مددجویان سازمان بهزیستی کشور برای تعداد 9 هزار و250 نفر ازافراد جامعه هدف کارت بیمه مکمل صادر شده است.

احمدیان تصریح کرد: این در حالی است که این استان از حیث استفاده از ضریب خسارت‌های درمانی قرارداد مربوطه در زمره استان‌هایی بود که از 100 درصد ضریب خسارت دریافتی از شرکت بیمه‌گر برخوردار گردید و توانست با معرفی و راهنمایی به موقع حتی بیشتر از حق بیمه پرداخت شده به شرکت مذکور از خسارت درمانی برخوردار گردد.

وی در پایان سخنان خود گفت: از سوی این استان در ادامه روند حمایت از جامعه هدف و در راستای تامین هزینه‌های درمانی توانخواهان در سال‌ جاری نیز اقدام به عقد قرارداد با شرکت بیمه‌گر می‌کنیم که مراحل قانونی و اولیه اجرای طرح در دست اقدام می‌باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول