اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فاریاب اعلام کرد

عدم توجه در طرح توسعه جنوب کرمان به فاریاب

خبرگزاری فارس: فرماندار فاریاب گفت: در طرح توسعه جنوب کرمان چندان توجهی به شهرستان نوپای فاریاب که یک سال از عمر آن می‌گذرد، نشده است.

عدم توجه در طرح توسعه جنوب کرمان به فاریاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، قلندر نظری شامگاه چهارشنبه در جلسه طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: در این طرح چندان توجهی به شهرستان نوپای فاریاب که یک سال از عمر آن می‌گذرد، نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه راه شهرستان فاریاب به سمت ارزوئیه و استان فارس حدود 20 سال کلید خورده و از مصوبات اولیه ستاد راهبردی توسعه جنوب کرمان بوده است، اما تاکنون هیچ اقدامی نسبت به آن صورت نگرفته است.

نظری تصریح کرد: راه روستایی زهمکان نیز با 3 هزار نفر جمعیت که از مصوبات اولیه این ستاد بوده است، همچنان مانند گذشته است.

وی ابراز داشت: همچنین از نظر بهداشتی و درمانی در شهرستان فاریاب به جز خانه بهداشت آن هیچ مرکز درمانی برای بیماران وجود ندارد.

نظری بیان داشت: همچنین از نظر انرژی آب و برق این منطقه با مشکلات و معضلات جدی روبه‌رو است که می‌طلبد، اقدامات اساسی در این زمینه انجام گیرد.

فرماندار فاریاب گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از نظر جمعیت دامی رتبه دوم را در میان هفت شهرستان جنوبی دارد و با راه‌اندازی شبکه دامپزشکی تنها بخش کوچکی از مشکلات آن رفع شده است به همین منظور باید راهبردی اساسی در این طرح پیش‌بینی شود.

نظری عنوان کرد: جنگل بین‌المللی کهورمهروئیه با 5 هزار و 400 هکتار وسعت، یکی از زیباترین جنگل‌های جهان به شمار می‌رود.

وی اذعان داشت: با توجه به مقاومت درخت کهور در برابر شرایط اقلیمی این شهرستان، اهمیت آن به عنوان یک کمربند حفاظتی سبز برای این منطقه و نقش آن در جلوگیری از فرسایش خاک، می‌طلبد، متولیان امر نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

نظری با اشاره به آتش‌سوزی سال 1385 در این جنگل خاطرنشان کرد: به دلیل نبود امکانات آتش‌نشانی تا رسیدن آتش‌نشانان از شهرستان‌های همجوار دامنه آتش گسترش پیدا کرد و به مدت سه روز مهار آن طول کشید.

وی اظهار داشت: نبود ایستگاه آتش‌نشانی از مشکلات مهم برای حفاظت از این جنگل است که باید در طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان لحاظ شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول