اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

قهرمانان آسیایی و جهانی ورزش کرمان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 70 نفر از قهرمانان جهانی و آسیایی ورزش استان کرمان با حضور مسئولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

قهرمانان آسیایی و جهانی ورزش کرمان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یکشنبه شب در همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی استان کرمان، 70 ورزشکار که موفق شدند در سال‌های 89 و 90 در رقابت‌های آسیایی و جهانی کسب مدال کنند، مورد قدردانی واقع شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین اظهار داشت: کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی در ورزش دارد و ما باید تلاش کنیم تا این استان را به جایگاه واقعی خودش در ورزش برسانیم.

محمد فولادی‌ماهانی گفت: در آخرین دوره‌ای که المپیاد ایرانیان برگزار شد، تیم کرمان به مقام شانزدهم دست یافت که اصلاً راضی‌کننده نیست و من معتقدم جایگاه کرمان رتبه ششم تا هشتم است.

وی افزود: برای رسیدن به این جایگاه باید کارهایی صورت گیرد که تا کنون در این راستا فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و یکی از آنها برگزاری المپیاد کرمانیان قبل از آغاز مجدد المپیاد ایرانیان است که در این زمینه از استان‌های دیگر جلوتر هستیم.

فولادی‌ماهانی گفت: توجه به ورزش بانوان یکی از اولویت‌هایی است که همه هیئت‌ها باید مورد توجه قرار دهند زیرا بانوان قابلیت‌های بالایی در ورزش دارند و در رقابت‌هایی که کسب مدال ملاک است باید از توان بالقوه بانوان به خوبی استفاده کرد.

وی ابراز داشت: سال گذشته شاهد بودیم که در لیگ برتر فوتبال بانوان یک تیم از کرمان قهرمان شد و یکی دیگر به مقام سوم دست یافت اما در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان از دو تیم کرمانی حاضر در این رقابت‌ها یکی به دسته پایین تر سقوط کرد و دیگری نهم شد.

فولادی‌ماهانی افزود: این امر نشان می‌دهد که نقش بانوان در ورزش بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه بیشتر به این قشر، کرمان به سمت توسعه ورزش سوق دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در سال گذشته، نتوانستیم به خواسته‌های ورزشکاران استان جامه عمل بپوشانیم اما با استفاده از اعتبارت فرهنگی دولت در نهایت موفق شدیم پس از دو سال جشنی برای قدردانی از تلاش‌های ورزشکاران کرمانی برگزار کنیم تا بگوییم که به یادشان هستیم.

وی افزود: در این همایش از زحمات 70 ورزشکار آسیایی و بین‌المللی و 18 داور و مربی تقدیر و بنا به کسب نوع مدال و ارزش آن شامل جوایز پنج تا 80 میلیون ریالی می‌شوند.

فولادی‌ماهانی گفت: در سال گذشته دوره‌های آموزشی زیادی برگزار کردیم که نتیجه آن رشد 30 درصدی شرکت در این دوره‌ها برای مربیان و داوران استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که قرار است در این سال به طور مستمر پیگیری شود راه‌اندازی و تجهیز مجدد پایگاه‌های قهرمانی است و به محض ابلاغ از سوی وزارتخانه و تصویب آن، راهکارهای اجرایی آن را در اختیار هیئت ها قرار می‌دهیم.

استاندار کرمان نیز که در این مراسم حضوری کوتاه داشت با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: منش و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) باید سرلوحه کار همه ما قرار داشته باشد و قطعاً با این سبک زندگی می‌توانیم در همه عرصه‌ها موفق باشیم.

اسماعیل نجار  بیان کرد: از همه کسانی که برای اعتلای نام ایران و به ویژه کرمان تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم و امیدوارم ورزشکاران کرمانی همواره در راه اعتلای سرزمین عزیزمان گام‌های موثری بردارند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول