اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان خبر داد

اجرای 102 برنامه فرهنگی و هنری در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای 102 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در این استان خبرداد.

اجرای 102 برنامه فرهنگی و هنری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سنندج، با بیان اینکه شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محور برنامه‌های امسال اداره‌کل ارشاد قرار گرفته است، اظهار کرد: ارتقای تولید آثار فرهنگی و هنری و حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران به عنوان سرمایه‌های ملی در راس برنامه‌های ارشاد است.

وی تصریح کرد: اجرای 68 برنامه استانی، 20 برنامه منطقه‌ای، 8 برنامه ملی و 6 برنامه بین‌المللی برای سال 91 طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی از جمله برنامه‌های فراملی را برگزاری جشنواره ادبیات داستانی با عنوان گولان ذکر کرد و بیان داشت: مقدمات برگزاری این جشنواره شروع شده و در شهریور ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در مهر امسال نیز شاهد برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان خواهیم بود.

* برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی در قروه

میمنت آبادی از دیگر برنامه‌های فراملی در استان را برگزاری پنجمین کنگره شعر و قطعه ادبی عاشورا عنوان کرد و افزود: این جشنوراه آذر ماه جاری در شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات رهبری مبنی بر حفظ زبان کردی به عنوان سرمایه ملی، امسال نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموعه برنامه‌های استان امسال 9 برنامه در قالب و فرم جدید و تازه‌ای طراحی شده است، گفت:  برگزاری نخستین جایزه ادبی مولوی در سنندج و چندین نشست در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌های جدید ارشاد اسلامی استان در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهارداشت: امسال مراسم بیستمین جایزه کتاب فصل بهار تیرماه در کردستان برگزار می‌شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: برپایی نخستین نمایشگاه خوشنویسی غرب کشور در مریوان، دومین جشنواره و نمایشگاه استانی صنعت چاپ و نشر در سقز، نخستین جایزه ادبی طنز کردستان در دیواندره و نخستین جشنواره ملی فیلم سینمای خانگی ئاسو در سنندج از دیگر برنامه‌های سال‌جاری در این استان است.

* برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه خوانی همای رحمت در بیجار

وی بیان داشت: برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه خوانی همای رحمت در بیجار، شب شعر غدیر در قروه، شب شعر ولایت در بیجار، دومین جایزه کتاب برتر استان در کامیاران، نخستین همایش آسیب‌شناسی مطبوعات کردستان در مریوان و دومین سوگواره خوشنویسی عاشورا در شهرستان بانه نیز امسال در این استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای خبرنگار غرب کشور در مریوان، سومین جشنواره استانی موسیقی کردستان، هشتمین جشنواره کردی ویژه مناطق کردنشین کشور در سنندج و همایش آسیب‌شناسی تئاتر کردستان در دیواندره از دیگر برنامه‌هایی است که تا پایان سال‌جاری در استان فرهنگی کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول