اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

400 کانون فرهنگی و هنری در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: 400 کانون فرهنگی و هنری دارای مجوز در همدان فعالیت می‌کنند.

400 کانون فرهنگی و هنری در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هادی فیض‌منش ظهر امروز در نوزدهمین همایش نوزدهمین همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد استان در جمع مدیران کانون‌ها، هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و مدیران مساجد همدان، مسجد را خاستگاه تجلی انسان‌هایی خواند که در راه رضای خداوند گام برداشته‌اند و افزود: دشمنان به روش‌های گوناگون سعی در متلاشی کردن نظام ما دارند اما این در حالی است که مساجد به عنوان پایگاه‌های ارزشی و اسلامی در مقابل هجمه دشمنان ایستاده‌ و اجازه هیچ رفتاری را به دشمنان نمی‌دهند.

وی کانون‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز همدان را 400 مورد عنوان کرد و افزود: این کانون‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی، اعتقادی، فرهنگی، هنری و اردویی فعالیت کرده و کتابخانه‌های مساجد نیز در چندین سطح فعال هستند به طوری که کتابخانه فاطمة‌الزهرا که در منطقه‌ای محروم قرار دارد دارای یک هزار و 500 عضو است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نگاه امروز کانون‌های مساجد کشور را آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: سعی‌ داریم مدیران‌ کانون‌ها را در عرصه‌های مختلف آموزش داده و تاکنون نیز برای حمایت از هر کانون فرهنگی مساجد اعتباری نقدی بالغ بر 500 هزار تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سراسر استان اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به کانون‌های استان و بیش از 244 میلیون ریال نیز به 21 کانون تخصصی مساجد پرداخت شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز ثمره انقلاب برای مساجد را بالندگی مبانی ارزشی در مساجد و توجه به نقش ویژه آن به همراه ایجاد پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و افزود: در ارتقابخشی به اهمیت مساجد تنها کسانی توانستند سکان‌دار فرهنگ ناب دینی باشند که در مساجد فعالیت کرده و بیداری اسلامی را با تأسی از مساجد در جهان عرضه کنند.

سیدمحمدکاظم حجازی بهترین سرمایه کانون‌های مساجد را علاقه دینی افراد خدمت‌گزار در آن خواند و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که شناخت به مبادی دینی توسط کانون‌ها در حال شکل‌گیری است و می‌توانیم اثرات مطلوب آن در مقابله با تهاجم فرهنگی را به نحو مطلوبی در جامعه مشاهده کنیم.

در پایان این مراسم از کتاب‌ نظام جامع کتابخانه مساجد کشور، کتاب مسجد طراز اسلامی و نرم‌افزار تفسیر همراه، برای ائمه جماعات رونمایی و همچنین از 82 نفر منتخب هیئت امنا، ائمه جماعات، مدیران کانون‌، و " فرماندار همدان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان" به عنوان مدیران مسجدمحور استان تجلیل شد.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول