اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از فعالیت 253 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان خبر داد.

فعالیت 253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار چشمگیر و قابل توجهی در حوزه کانون‌های مساجد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالان کانون‌های مساجد باید فرهنگ‌های فراموش شده را احیاء کنند، تصریح کرد: احیای برخی از فرهنگ‌های فراموش شده تنها با احیای مساجد میسر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نقش فعالان کانون‌های مساجد را قابل تقدیر دانست و گفت: اعضای کانون‌های مساجد الگوی کامل تلاش‌های خالصانه افراد جامعه هستند.

*ترس دشمن از مساجد است

مطهری‌فر با بیان اینکه امروز ترس دشمن از مساجد است، اذعان داشت: فعالیت‌های شما فعالان کانون‌های مساجد سبب شده تا صفوف دشمن را به هم بریزد.

وی، فرهنگ‌هایی مانند صداقت، راستگویی و صله‌رحم را از جمله مواردی دانست که جوانان مسجدی می‌توانند آنها را احیاء کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بر کیفیت‌بخشی فعالیت‌های کانون‌ها مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: نباید تنها بر افزایش آمار اکتفا کنیم بلکه کیفیت‌بخشی نیز باید سرلوحه کاری تمامی افراد قرار گیرد و آسیب‌هایی را که به برنامه‌ها وارد می‌شود باید مدنظر قرار دهیم.

مطهری‌فر با اشاره به اعتبارات و شاخص‌های فرهنگی ابلاغ شده، ادامه داد: از مجموع 18 درصد مصوب مجلس 30 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص یک سوم اعتبارات فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی به دبیرخانه مساجد اضافه کرد: یک سوم اعتبارات به فعالیت‌های قرآنی و یک سوم اعتبارات به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از اجرای 192 عنوان برنامه‌های قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای طرح تلاوت نور از جمله فعالیت‌های شاخص دبیرخانه مساجد استان است.

مطهری‌فر با اشاره به وجود 253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان افزود: هم‌چنین 242 باب کتابخانه و قرائت‌خانه با 72 هزار جلد کتاب در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه جوانان مسجدی در تمامی عرصه‌ها و در صحنه‌های پیروزی انقلاب نقش ایفا کرده‌اند، یادآور شد: فعالان کانون‌های مساجد با انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری این سنگر را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول