اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

فعالیت 105 کانون فرهنگی و هنری مساجد در همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان از فعالیت 105 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان همدان خبر داد.

فعالیت 105 کانون فرهنگی و هنری مساجد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق در نشست استاندار با فعالان فرهنگی شهرستان همدان اظهار کرد: شهرستان همدان دارای 10 سالن فرهنگی و هنری با ظرفیت 3 هزار و 650 نفر است که 25 نشریه سراسری نیز با حدود 25 هزار تیراژ و همچنین 11 نشریه محلی با مجوز 44 هزار تیراژ در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: دو سالن تخصصی سینمایی، 40 آموزشکده آزاد هنری، 130 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 105 کانون فرهنگی و هنری مساجد و همچنین هفت انجمن ادبی و هنری در شهرستان همدان فعالیت می‌کنند.

فرماندار همدان تصریح کرد: 450 مسجد، 200 حسینیه و 27 بقعه متبرکه در شهرستان همدان فعال هستند که در کنار پرداختن به مسائل معنوی به امور فرهنگی نیز می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به طور میانگین برای هر 100 نفر 2.5 متر فضای کتابخانه‌ای در همدان وجود دارد که فعالیت 15 کتابخانه با دارا بودن بیش از 152 هزار جلد کتاب و هزار و 170 صندلی نشان از فضای مناسب کتابخوانی در شهرستان همدان است.

قهرمانی‌مطلق از وجود 98 هزار دانش‌آموز و 50 هزار دانشجو در سطح شهرستان همدان خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر هزار و 500 جشنواره و همایش‌های فرهنگی از جمله برپایی مراسم تحویل سال در گلزار شهدا با حضور 8 هزار و 500 نفر از خانواده‌های شهدا و جشنواره نوروزی در آرامگاه بوعلی سینا برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره فاطمی در پاسداشت زن مسلمان، همایش 150 سال دوستی ایران و ایتالیا، اکران بلندترین فیلم مستند ساخته شده با عنوان دست‌های هگمتانه و برپایی همایش پدران آسمانی با حضور بیش از 3 هزار و 500 نفر از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری است.

فرماندار همدان همچنین یادآور شد: جشنواره شعر و هیئت‌های عاشورایی، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره تئاتر و روز جهانی کودک نیز در سال جاری و در راستای تعالی‌بخشی به مسائل فرهنگی برگزار شده است.

وی در پایان سخنان خود از برپایی جشنواره موسیقی سنتی در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: بیش از 145 یادواره شهدا نیز در سطح شهرستان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول