اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای زندگی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا (س) زیباترین الفاظ را در زندگی مشترک برای حضرت علی (ع) به کار می‌برد، این‌ها الگوی ما در زندگی هستند و ما هم باید اینگونه باشیم.

حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مریم‌السادات طباطبایی پیش از ظهر امروز در جشن «میلاد کوثر» در دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: خداوند دو نعمت به ما داده، دو نعمت که نمی‌توان ارزش آن‌ را بیان کرد و اگر این دو نعمت با ما باشند، هرگز زمین نمی‌خوریم.

وی با بیان اینکه این دو نعمت قرآن کریم و قرآن ناطق است، افزود: آیات قرآن برای عمل کردن در زندگی ما است، نه اینکه فقط خوانده شود و قرآن ناطق که در زمان حاضر حضرت مهدی (عج) است.

طباطبایی تصریح کرد: برای به دست آوردن سعادت دنیا و آخرت باید به این دو تمسک داشته باشیم و در همه مراحل زندگی این دو، مسیر و راه را به ما نشان می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زندگی حضرت فاطمه ‌زهرا(س) قرآنی است و ایشان به تک‌تک آیات کتاب آسمانی قرآن در زندگی خود عمل کرد.

وی با اشاره به همسرداری حضرت زهرا(س) ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، از جنس خودتان همسرانی را برای شما خلق کردم، پس ازدواج از نشانه‌های خداوند است و پیامبراکرم (ص) هم محبوب‌ترین بناها در نزد خداوند را ازدواج بیان می‌کند.

طباطبایی یادآور شد: ازدواج فلسفه‌های متعددی دارد، اما آنچه خداوند برای آن قرار داده است، آرامش یافتن است و خداوند هدف از ازدواج را آرامش زن و مرد قرار داده است.

وی بیان داشت: خداوند عشق و محبت زبانی و قلبی را بین همسران قرار داده است که حضرت زهرا به کلمه، کلمه این آیه عمل کرده است.

طباطبایی با اشاره به روند خواستگاری حضرت زهرا (س) گفت: در انتخاب همسر نباید مسائل مادی اصل باشد، مادیات جزو شاخ و برگ‌ها است و دو اصل ایمان و اخلاق در ازدواج سبب سعادت است که این دو ویژگی را حضرت علی (ع) به نحو احسن دارد.

وی با اشاره به خواست نظر حضرت زهرا (س) در امر ازدواج توسط پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در ازدواج استبداد قائل نباشم، نظر جوان مهم است و اگر اشتباهی بود باید راهنمایی شود.

طباطبایی با اشاره به مهریه حضرت زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه (س) با آن شخصیت والا 400 درهم مهریه‌شان بود و مهریه شیعه زهرا هم باید زهراگونه باشد.

وی با بیان اینکه جهیزیه دختر پیامبر اکرم (ص) 19 قلم بود، تصریح کرد: چشم و هم‌چشمی در خرید جهیزیه و تجملات خوشبختی نمی‌آورد و این بانوی دو عالم با جهیزیه‌ای ساده زیباترین زندگی را بنا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آبرو به جهیزیه نیست، آبرو به ایمان و انسانیت است.

طباطبایی با اشاره به نحوه برخورد همسران در زندگی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) زیباترین الفاظ را در زندگی مشترک برای حضرت علی (ع) به کار می‌برد، این‌ها الگوی ما هستند، ما هم باید اینگونه باشیم.

وی با بیان اینکه بین همسران محبت باید قلبی و زبانی باشد، خاطر نشان کرد: چیزی را که روان‌شناسان در نحوه برخورد در خانواده امروز به آن رسیده‌اند و مشاوران به خانواده‌ها رعایت آن‌ را توصیه می‌کنند، دین ما 14 قرن پیش بیان کرده است.

طباطبایی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) پناهگاه علمی زنان مدینه بود، ابراز داشت: زنان جامعه ما هم باید سطح معلومات خود را بیش از پیش بالا ببرند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول