اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم هشدار داد

ازدواج سطحی بحران جامعه امروز

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اکنون بحرانی که در جامعه به وجود آمده است و در این میان خانواده را مورد هدف قرار داده است، انتخاب سطحی در امر ازدواج است.

ازدواج سطحی بحران جامعه امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در تکیه ابوالفضلی(ع) این شهر گفت: این وجود پاک مادر است که فرزند پاک به جامعه تقدیم می‌کند و اکنون یک بحران در جامعه بوجود آمده و آن انتخاب سطحی در امر ازدواج است.

وی ادامه داد: عامل دیگر به وجود آمدن شهدا لقمه‌های پاک پدران و رحم پاک مادران است.

وی اظهار داشت: فرزند انعکاس مادر است و امراض روحی و روانی فرزندان بیشتر مربوط به مادران است چون این نوزادان در داخل رحم مادر رشد و نمو پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: همزمان با بزرگداشت شهداء باید از خانواده شهدا نیز تجلیل شود و این نوع جلسات یک درس مهم می‌دهد و آن این است که مراقب خون، پیام، پیمان نانوشته با شهدا باشیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر شهداء نبودند مردم در اداره امور زندگی خود تمرکز و امنیت نداشتند.

وی افزود: بسیاری از ما مردم مدیون، مادر و پدر، معلم، پزشک و سایر مشاغل هستیم ولی بدون شک همه مدیون خون شهیدان هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر شهداء نبودند، پزشک، معلم و دیگران، امنیت مناسبی برای فعالیت پیدا نمی‌کردند.

میرباقری ادامه داد: در عرف زبان‌های دنیا برخی واژه‌ها، دارای حرمت و قداست خاصی دارند و هر فرهنگ به نحوی از آن حفاظت می‌کند که یکی از آن کلمات شهید است و در هر جایی از جهان تندیس و نام بهترین مکان‌ها را به آنها اختصاص می‌دهند و جای تأسف‌ دارد که ما این کار را کم انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: در دین اسلام و مذهب شیعه جعفری شهید خیلی خیلی مقدس است و آیه «لا لا تحسبوا‌ الذین قتلوا فی سبیل‌الله» عظمتی به خون شهید می‌دهد که تصورش مشکل و کلمه «عند ربهم» در این آیه یک دنیا عرفان است.

وی با بیان اینکه سنگ میزان هر عمل خون شهید است و در مکتب ما نیز میزان همین است، خاطرنشان کرد: ارزش زیارت امام رضا(ع) معرفت آن حضرت است و حدیث وجود دارد که هم‌سنگ خون شهید است.

وی با طرح این پرسش که چرا این خون ارزش پیدا کرده است؟ با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) گفت: بالاتر از هر خوبی یک خوبی دیگریست و از همه بالاتر و نقطه انتهایی خوبی‌ها خون شهید است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید شمع است،‌ خودش آب می‌شود و روشنایی به جامعه می‌دهد تا مردم راه خود را پیدا کنند.

میرباقری با طرح سؤال دیگری، که چه عاملی در وجود آنها بود و چه ویژگی‌هایی در زندگی آنها بود که آنها را به سمت جبهه و در نهایت به شهادت ختم شد؟ پاسخ داد: یکی از مهمترین عوامل، عامل دینداری آنها بود و محور زندگیشان دین بود که این عامل را از تربیت خانوادگی و ریشه‌های پاک خانواده کسب کرده بودند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول