اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی "خانواده اسلامی" در دانشگاه ملایر ـ 5

جوشقانیان: ‌ازدواج رسیدن به آرامش و عبور از بن‌بست‌ها را در پی دارد

خبرگزاری فارس: استاد ‌حوزه و مرکز تخصصی تبلیغ قم گفت: نگاه درست به ازدواج رسیدن به آرامش و عبور از بن‌بست‌ها را در پی دارد.

جوشقانیان: ‌ازدواج رسیدن به آرامش و عبور از بن‌بست‌ها را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در همایش ملی خانواده اسلامی ـ دانشگاه اسلامی در دانشکده معماری دانشگاه ملایر  به مبحث مهم ازدواج اشاره کرد و گفت: به ازدواج در آیات قرآن کریم به عنوان کتاب تفکر و تدبر به این امر مقدس سفارش شده است و از منظر قرآن ثمره ازدواج سه چیز مهم است که همسران را به عنوان، پوشش‌، لباس یکدیگر و مایه آرامش و بهره‌گیری از هم خوانده است و اگر انگیزه ازدواج درست باشد هر سه در زندگی زوجین محقق می‌شود.

استاد حوزه و مرکز تخصصی تبلیغ قم افزود: نگاه درست به ازدواج رسیدن به آرامش و عبور از بن‌بست‌ها را در پی دارد و باید با دیدی منطقی به آن نگاه شود و در این امر تمام ابعاد برای زندگی آینده لحاظ شود.

حجت‌الاسلام جوشقانیان گفت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد این هستیم که جوانان ما برای ازدواج به دنبال معیارهایی مانند ثروت و زیبایی می‌گردند و به این خاطر داشتن این مسئله را کسب اعتبار دانسته و از مسائل اصلی و معیارهای واقعی طرف مقابل غافل بوده که این قبیل ازدواج‌ها با مشکلات زیادی در آینده فرد همراه است.

استاد حوزه و مرکز تخصصی تبلیغ قم خاطرنشان کرد: در ازدواج صحیح و منطقی باید ارزش‌ها و هدف‌ها مد نظر گرفته شود و هر کس با اعتبار خودش زندگی‌اش را برای طرف مقابلش بسازد و اگر به این صورت باشد ازدواج پایدار و با انگیزه و رشد و تعالی همراه است.

وی اظهار داشت در ازدواج تمام معیارها باید سنجیده شود و انسان بداند که آیا از نظر عقلی وبلوغ فکری‌، جنسی وسن به مرحله تکامل رسیده است یا نه و اگر تمام موارد را داشته باشد می‌تواند برای  این امر مقدس و الهی آماده شود.

وی در ادامه با اشاره به این که خداوند در بعد وجودی انسان امیال و غرایز را به طور طبیعی قرار داده است گفت: ریشه بسیاری از طغیان‌هاو گرفتاری‌های انسان مهار نشدن شهوات وغرایز است که عامل سقوط در دنیا و آخرت فرد می‌شود و در این راستا خداوند وسیله مهار شهوات را نیز پاکی و ایمان و ذکر قرار داده و انسان باید در چارچوب الهی از تمام چیزهایی که خداوند به او داده استفاده کند و در واقع غریزه جنسی سکوی پرشی برای رسیدن به تعالی است که نمونه بارز آن‌ در قرآن یوسف پیامبر در برابر زلیخا است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان بر دوری کردن از داشتن روابط بی‌حد و مرز و گناه‌آلود قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: بسیاری ازجدایی‌ها و طلاق‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد به خاطر این قبیل مسائل است که اعتماد زوجین را به یکدیگر کم می‌کند و دین مقدس اسلام نیز نگاه‌ها و این نوع روابط را گناه شمرده است.

وی خطاب به زنان و دختران گفت: زینت آرایی و آرایش باید فقط برای همسرانتان باشد که اگر به این امر توجه شود محبت همسرانتان به شما بیشتر شده و روابط مستحکم‌تری در بین زوجین ایجاد می‌شود و باید از نشان دادن زینت و آرایش بجز شوهر اجتناب شود.

استاد حوزه و مرکز تخصصی تبلیغ قم خطاب به جوانان گفت: شما نباید از مشکلات بترسید چرا که مشکلات و بلا‌ها از سوی خداوند و با مصلحت بوده و کسی که در برابر مشکلات صبر پیشه کند از اجری بزرگ در برابر خداوند برخوردار است.

وی اظهار داشت زوجین در زندگی مشترک باید عیوب یکدیگر را بپوشانند و در روایات آمده زنی که در برابر مشکلات اقتصادی همسر و بداخلاقی صبر و مهریه‌اش را به همسرش ببخشد از اجری برابر هزار شهید در مقابل خداوند برخوردار است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان در پایان خاطرنشان کرد: زوجین باید در زندگی نقاط مثبت و قوت یکدیگر را بیشتر ببینند و از نقاط قوت برای رفع عیوب و ضعف در زندگی استفاده کنند و زنان به اقتدار مردان و مردان نیز به عواطف روحی زنان بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول