اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بخش خصوصی و دولتی برادرانه و با محبت به یکدیگر کمک کنند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بخش خصوصی و دولتی برادرانه و با محبت به یکدیگر کمک کنند.

بخش خصوصی و دولتی برادرانه و با محبت به یکدیگر کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیمجید هدایت ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی در محل استانداری این استان اظهار داشت: پرداختن به موضوع صنعت یکی از بزرگ‌ترین وظایف و رسالت‌های فعلی جامعه است که باید توسط مسئولان به آن توجه جدی صورت پذیرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه مسئولان اقتصادی با مطالعه تاریخچه صنعتی‌ شدن برخی کشورها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند، متذکر شد: ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی نیز با رویکرد حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به بیش از 51 سفر استانی اعضای این کارگروه به نقاط مختلف کشور و مشاهده مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: در همین راستا بیش از 13 هزار مصوبه ماحصل فعالیت این کارگروه تنها در یک سال بوده است.

هدایت با تأکید بر اینکه نباید در این زمینه تنها به تعداد مصوبات بسنده شود، عنوان کرد: دبیرخانه این ستاد باید ارزیابی لازم را در رابطه با حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: 70 درصد از مصوبات ستاد تسهیل تولید در کشور مربوط به مسائل بانکی است و استمهال بخش عمده‌ای از این موضوعات است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کیفی‌سازی مصوبات را در این زمینه خواستار شد و تأکید کرد: نباید اعضای این هیئت در محیط‌های خاکستری اقدام به حل مشکلات صنعتی کنند بلکه باید با حضور در واحدهای تولیدی گام‌های اساسی را برای ارتقای بخش صنعت بردارند.

وی نبود هوشمندی در اختصاص منابع را از دیگر مشکلات پیش رو در برخی مقاطع دانست و ادامه داد: راه‌های تکراری در این مسیر جواب نمی‌دهد و باید به صورت برادرانه و با محبت بخش خصوصی و دولتی یکدیگر را کمک کنند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 70 درصد مصوبات ستاد تسهیل تولید در کشور مربوط به مسائل بانکی است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول