اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد

فعالیت 1500 گروه جهادی دانشگاه‌ها در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از فعالیت یک‌هزار و 500 گروه جهادی دانشگاه‌ها در کشور خبر داد.

فعالیت 1500 گروه جهادی دانشگاه‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر قائمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اولویت گروه‌های جهادی هر دانشگاه، مناطق محروم همان استان محل دانشگاه است، اظهار کرد: در استان آذربایجان‌شرقی نیز از این تعداد 130 گروه جهادی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به دنبال تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب است، افزود: هدف بسیج سازندگی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، استفاده از نیرو و نشاط بسیجیان در سازندگی کشور و محرومیت‌زدایی است.

قائمی، اردوهای هجرت دانش‌آموزان و جهادی دانشجویان را برای سازندگی و عمران کشور مفید دانست و افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان در طول این طرح توانستند خدمات بسیاری ارائه کنند که زیباسازی 667 باب مدرسه در سال 90 از آن‌ جمله بود.

وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز بسیج جامعه پزشکی استان با هماهنگی بسیج سازندگی به نقاط مختلف روستایی اعزام شده و در قالب 47 تیم تخصصی و 217 تیم عمومی به ساکنان این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند که در مجموع 4 هزار و 202 نفر از مردم روستایی استان از این خدمات بهره‌مند شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی گفت: ما توانمندسازی جوانان در حوزه اشتغال را به‌ عنوان واقعیتی مهم و راهبردی برای سازمان بسیج سازندگی قرار داده‌ایم و اولویت‌ توانمندسازی، توسعه شغلی و آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاها است.

*اجرای 200 طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی سپاه عاشورا

قائمی همچنین از اجرای 200 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی سپاه عاشورا در سال گذشته خبر داد.

وی، رسالت اصلی بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی در جامعه و کمک به توسعه و آبادانی مناطق محروم عنوان کرد و اظهار کرد: احیای استعدادهای بالقوه استان و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در عرصه‌های سازندگی مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین گفت: سال گذشته این مجموعه جهادی با عملکرد چهار میلیون نفر روز از نظر حجم و میزان اجرای طرح‌های مختلف مقام سوم کشور را به دست آورد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول