اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز:

6500 دانشجوی دانشگاه تبریز در خوابگاه‌ها ساکن هستند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: هم‌‌اکنون 6 هزار و 576 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در چهار خوابگاه دانشجویی دولتی و یک خوابگاه خودگردان تحت نظارت دانشگاه ساکن هستند.

6500 دانشجوی دانشگاه تبریز در خوابگاه‌ها ساکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حسین نوید اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته خوابگاه­‌های دانشجویی را شناساندن اهمیت خوابگاه‌ها و نقش آن در زندگی دانشجویان و ترویج فرهنگ زندگی جمعی در خوابگاه، افزایش مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه‌های دانشجویی، آشنایی مسئولان با مشکلات دانشجویان و ارتقا سطح بهداشت و نگهداری خوابگاه‌ها اعلام کرد.

وی افزود: به همین مناسبت برنامه­‌های مختلفی در سطح دانشگاه تبریز از جمله برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی با شرکت دانشجویان با هدف آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ایجاد شور و نشاط بیشتر در بین آنها، ایجاد همگرایی و تقویت هویت ملی و معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور همچنین آشنایی دانشجویان با پروسه تهیه غذا در دانشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی، انتخاب اتاق­‌های نمونه، برپایی ایستگاه­‌های خلاقیت و پخش فیلم به اجرا درخواهد آمد.

نوید، بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از خوابگاه‌های دانشجویی و سایر مراکز رفاهی دانشجویان را از جمله برنامه­‌های ویژه هفته خوابگاه­‌های دانشجویی دانشگاه تبریز عنوان کرد.

وی با اشاره به عملکرد معاونت دانشجویی این دانشگاه گفت: هم‌اکنون 6 هزار و 576 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در چهار خوابگاه دانشجویی دولتی و یک خوابگاه خودگردان تحت نظارت دانشگاه ساکن هستند که از این تعداد 3 هزار و 150 نفر دانشجوی دختر و 3 هزار و 425 نفر دانشجویان پسر را شامل می­‌شوند.

وی، متوسط سرانه فضای خوابگاه دانشجویی در دانشگاه تبریز را بیشتر از سرانه میانگین کشوری عنوان و تصریح کرد: میانگین سرانه فضای متوسط خوابگاه برای هر دانشجو در کشور هشت متر مربع است در حالیکه این رقم برای هر دانشجو در دانشگاه تبریز 9.38 متر مربع  است البته این نکته را نیز باید در نظر داشت اسکان تمام  دانشجویان متقاضی واجد شرایط روزانه این دانشگاه مقدور شده است.

نوید با اشاره به پروژه­‌های معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: هم‌اکنون پروژه منحصر به فرد غذاخوری جدید مرکزی دانشجویان با زیربنای 9هزار متر مربع و نیز سالن سرپوشیده ورزشی چند منظوره ویژه خواهران در جنب خوابگاه شهدا که در حال اتمام بوده همچنین دو باب خوابگاه در حال احداث نیز از جمله مهم‌ترین پروژه‌های مربوط به این حوزه است.

وی همچنین به توسعه فعالیت­‌های مرکز مشاوره دانشجویی اشاره کرد و از راه­‌اندازی مشاوره تلفنی در هفته خوابگاه­‌ها خبر داد.

نوید، از راه­‌اندازی سامانه کمیسیون موارد دانشگاه و شورای موارد خاص استانی خبر داد و افزود: امیدواریم این سامانه به الگویی برای سایر دانشگاه­‌ها تبدیل شود.

 انتهای پیام/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول