اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

دفا‌تر پرستاری زیر نظر ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به زودی دفا‌تر پرستاری دانشگاه‌ها از معاونت درمان جدا می‌شوند و به شکل مستقیم تحت نظارت ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.

دفا‌تر پرستاری زیر نظر ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاهرخ رئیسیان ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران و گرامیداشت روز پرستار و ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت زینب کبری (س) ضمن گرامیداشت این روز از اجرایی کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک پرستاری، از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلام نیز دارای جایگاه والایی است که اگر به ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه آنان توجه شود ارزش آن دو چندان خواهد شد و به سبب این مهم، درصدد اجرایی کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها هستیم.

وی افزود: هرچند در بخش پرداخت‌ها مشکل داشتیم اما درصدد اجرا کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال جاری توجه ویژه‌ای به طرح حریم عفاف اسلامی خواهد شد و مسائل اخلاقی در این عرصه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر افزایش دقت در زمینه رعایت مسائل شرعی مربوط با بیماران، بیان کرد: باید بیمارستان‌هایی شایسته جمهوری اسلامی داشته باشیم.

رئیسیان با بیان اینکه سازمان پرستاری خوزستان از سازمان‌های فعال و نمونه در سطح کشور است، گفت: دفا‌تر پرستاری دانشگاه‌ها مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است و به زودی این بخش از معاونت درمان جدا می‌شود و به شکل مستقیم تحت نظارت ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به این‌که بزرگداشت و تکریم حضرت زینب (س) و روز پرستار به خاطر اسوه جمالات و کرامات عالیه انسانی سومین نوه عزیز پیامبر است، افزود: درس از مکتب فرزند پاره‌تن پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تنها به صبر و استقامت و پرستاری خلاصه نمی‌شود.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، پرستاری را حرفه‌ای انسان دوستانه و بشر دوستانه خواند و گفت: هر کار بشر دوستانه‌ای منجر به بهداشت نمی‌شود مگر در حالتی که کار بشر دوستانه، خداپسندانه باشد.

حجت الاسلام رضا حسینی فر افزود: باید پرستاران این را مدنظر داشته باشند که بیمار مراجعه کننده با آنان، عزیز خدا است و در این صورت کار را برای خدا و عزیز خدا انجام دهند و آن کار را نوعی خدمت به خدا به شمار آورند.

وی با بیان اینکه بیماران در نزد خدا عزیز هستند گفت: بیمار زیر نظر مستقیم خداست به گونه‌ای که دعایش زود مستجاب می‌شود. بنابراین باید پرستار کار خود را خدمت به خدا بداند.

حسینی‌فر تاکید کرد: اگر خداوند و خدمت به او به‌عنوان بعد سوم در رابطه پرستار و بیمار قرار گیرد، در این حالت کار به عبادت تبدیل می‌شود.

وی پرستاری را شغلی شریف و نزدیک به اولیا خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: در این صورت یک پرستار متعهد به راحتی می‌تواند با کم کردن گناهان خود، لذت با خدا بودن را بیشتر احساس کند.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول