اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

شناسایی 350 عروسک بومی در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شناسایی 350 عروسک بومی در کشور خبرداد و گفت: عروسک عمو نوروز امسال تولید می‌شود.

شناسایی 350 عروسک بومی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید صادق رضایی عصر امروز  در جمع خبرنگاران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهار داشت: مهمترین فعالیت‌های کانون کودکان و نوجوانان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و ترویج معارف اسلامی است که برای مخاطبان کودک در کانون در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در زمینه ترویج معارف اسلامی در رده سنی کودکان با برخی کشورها ارتباط مشترکی برقرار کردیم و برنامه‌هایی را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با تاکید بر کودک و نوجوان محوری برنامه‌های کانون یادآور شد: همه برنامه‌هایی که برای کودکان تولید می‌شود باید زبان کودک و نوجوان و نیاز آنها را بیان کند و همه تولیداتی که برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود باید با زبان و نیاز کودک تهیه و تنظیم شود.

وی ادامه داد: بیشتر آثاری که در دنیا به شهرت می‌رسند آثاری است که زبان و نیاز کودکان در آن آثار به خوبی بیان شد.

رضایی با بیان اینکه  تولیدات کودکان با زنده نگهداشتن کودک درون یک فرد پنچاه ساله به روز نمی‌شود، تاکید کرد: فرد پنجاه ساله امروزی که کودک درون خود را زنده نگه داشت در اصل در حال بیان نیازهای کودک پنجاه سال پیش است واین در حالی است که نیازهای کودکان در هر دوره متفاوت است و هر تولیدکننده‌ای که در زمینه کودک فعالیت می‌کند باید تولیدات به روز و متناسب با نیاز کودکان ارائه دهد.

این مسئول خطاب به فعالان حوزه کودک و نوجوان گفت: توصیه من به کسانی که در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند این است که نیازهای روز کودکان و نوجوانان امروز را به خوبی شناسایی و نیازهای کودکان را درک و اصلا با کودکان زندگی کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان کودک و نوجوان با بیان نیازهای کودک امروزی جهانی می شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برخی چالش‌های موجود در سینما بیان داشت: سینماگران برای خروج از چالش موجود باید بخشی از تولیدات اصلی‌شان را به کودک و نوجوان اختصاص دهند و مطابق با خواسته‌ها و نیاز مخاطبان خود دست به تولید آثار سینمایی بزنند.

وی بیان داشت: برای خروج از بحران در سینما نیاز است تا ده سال از سینما کودک حمایت شود.

*ورود 4 رمان جدید به دنیای کودکان

رضایی در ادامه با بیان اینکه نجات یک کشور به این است که دوره کودکی را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: زبان کانون پرورش فکری زبان ادبیات و هنر است.

وی درباره تولیدات سال جاری در زمینه کودکان و نوجوانان بیان داشت: در حال حاضر کانون چهار رمان تالیفی را به چاپ رساند و تاکنون 40 رمان در این سازمان تولید شد که در اختیار کتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارد.

*شناسایی 350 عروسک بومی در ایران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به شناسایی بیش از 350 عروسک بومی و محلی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر چهار نمونه عروسک در حال تولید است و این آمادگی در کانون وجود دارد که نیازهای کودکان ایرانی به عروسک را اعلام کند.

وی با بیان محدود بودن منابع مالی در کانون بیان داشت: نیاز کودک ایرانی به عروسک بیش از هزار عروسک است ولی اگر یک مدل عروسک در کانون ساخته شود باید کل اعتبارات جاری و عمرانی کانون در اختیار تولید عروسک قرار بگیرد.

رضایی تاکید کرد: برای تولید عروسک ایرانی نیاز به همراهی و همدلی سایر ارگان‌ها داریم.

*عروسک عمو نوروز تولید می‌شود

وی یادآور شد: در حال حاضر تولید عروسک دارا و سارا ادامه پیدا می‌کند و ساخت عروسک عمو نوروز نیز در دست تولید است و عروسک‌های محلی نیز در  مدار تولید قرار می‌گیرند.

این مسئول در ادامه یکی از دلائل عدم تولید گسترده عروسک در کشور را نبود دانش عروسک‌سازی نزد صنعت‌گران  کشور عنوان کرد و بیان داشت: برخی عروسک‌سازی‌های موجود در کشور استاندارهای لازم برای تولید عروسک را ندارند.

وی ادامه داد: دانش لازم برای تولید عروسک  در اختیار کانون است ولی صنعتی که بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند موجود نیست و برای تولید عروسک مناسب در کشور نیاز به حمایت‌های دولتی داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه خواستار حمایت رسانه‌ای از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شد و بیان داشت: رسانه‌ها به عنوان مدافع کانون از مسئولان استانی بخواهند سهم اعتبارات استانی کانون مشخص شود.

وی ادامه داد: باید نگاه جدی به نیاز کودکان در بین سیاستمداران شکل گیرد و زمینه‌ای ایجاد شود تا سیاستمداران دوران کودکی‌‌شان را به یاد آورند چرا که درک نیاز کودک امروز بسیار کار سخت و دشواری است.

*ظرفیت راه‌اندازی شبکه خصوصی در ایران وجود دارد

رضایی در ادامه با اشاره به بندی از قانون اساسی که در آن راه‌اندازی شبکه خصوصی صدا و سیما به آن اشاره شد، بیان داشت: چرا ما نباید صد شبکه خصوصی در کشور راه‌اندازی کنیم در حالی که ظرفیت را‌ه‌‌اندازی شبکه خصوصی در کشور وجود دارد.

*پیگیری ایجاد کمیسیون کودک و نوجوان در مجلس

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان که در این دوره در مجلس راه یافتند از پرورش‌یافتگان کانون هستند، بیان داشت: نمایندگان مجلس پرورش یافته در کانون قول دادند که ایجاد کمیسیون کودکان و نوجوان را در مجلس پیگیری کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان دیگر برنامه‌های کانون در سال 91 را تالیف 80 درصدی کتاب‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد و بیان داشت: حق کودک ایرانی این است که با آثار موجود در کشور بیشتر آشنا شود.

*ساخت 4 فیلم کودک و نوجوان در سال‌جاری

وی در ادامه از تهیه و تولید چهار فیلم سینمایی در زمینه کودک و نوجوان خبر داد و یادآور شد: دو فیلم در تهران و دو فیلم دیگر در شهرستان‌ها ساخته می‌شود.

رضایی در ادامه با اشاره به سختی زندگی در تهران و درگیری‌های شغلی که شاغلان بخش کودک و نوجوان در تهران با آن مواجه هستند، یادآور شد: با معرفی کتاب‌هایی که نویسندگان آن در شهرستا‌ن‌ها زندگی می‌کنند برگی دیگر در تالیف کتاب کودکان و نوجوانان رقم می‌خورد تا ذائقه نوجوانان ایران را با نویسندگان سایر شهرستان‌ها نیز آشنا کنیم.

* 8کتاب برای کودکان ترجمه می‌شود

وی در پایان از ترجمه هشت عنوان کتاب کودکان  و نوجوانان در کانون خبر داد و یادآور شد: چهار کتاب ایرانی به زبان انگلیسی و چهار عنوان کتاب خارجی در کشور برای کودکان و نوجوانان ترجمه می‌شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول