اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران خبر داد

اختصاص 70 درصد اولویت‌های ثبت‌نامی دانشکده خبر به هنرجویان بومی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: 70 درصد اولویت ثبت‌نام در دانشکده خبر با هنرجویان بومی است و شاغلان حوزه رسانه نیز از اولویت 50 تا 70 درصدی در این زمینه برخوردار هستند.

اختصاص 70 درصد اولویت‌های ثبت‌نامی دانشکده خبر به هنرجویان بومی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قاسم فرج‌اللهی در نشست مطبوعاتی بعد از ظهر امروز که در مهمان‌سرای استانداری و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف و معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: تا به حال چند گزینه برای مکان دانشکده خبر در نظر گرفته شده که با استعلام از این مکان‌ها یکی از آنها به عنوان مکان دانشکده خبر انتخاب و این دانشکده به طور رسمی در مهرماه و یا بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: لیست مکان‌های در نظر گرفته شده برای این دانشگاه به رئیس مرکز علمی کاربردی استان اصفهان اعلام شده و در صورت تایید یکی از مکان‌ها نسبت به تاسیس دانشکده خبر در آن نقطه اقدام می‌شود.

رئیس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شرط ورود به دانشکده خبر قبولی در امتحان جامع علمی کاربردی است، تصریح کرد: در ابتدا دوره پودمانی در رشته خبر ارائه می‌شود و در بهمن‌ماه با برگزاری کنکور دانشجویان می‌توانند در چهار رشته خبری به تحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: چهار رشته خبرنگاری، مترجمی خبر، مترجمی اسناد و مدارک و عکاسی به هنرجویان در قالب پودمانی و ترمیک ارائه می‌شود.

فرج‌اللهی تصریح کرد: هم‌چنین تدابیر لازم برای راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته صورت گرفته و نسبت به برگزاری این دوره‌ها در بهمن‌ماه اقدام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تطبیق دروس عمومی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بیان کرد: دانشجویان کاردانی که دروس عمومی را گذرانده و معدل دوره کاردانی آنها بیش‌تر از 14 باشد، می‌توانند برای ورود به دوره کارشناسی دروس خود را تطبیق دهند و در غیر این صورت لازم است درس‌های مورد نظر را یک بار دیگر اخذ کنند.

رئیس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ثبت‌نام علاقه‌مندان سعی شده تساوی حقوق زن و مرد رعایت شود، گفت: 50 درصد دانشجویان این دانشگاه مرد و به همین میزان از ظرفیت دانشگاه را نیز دانشجویان زن تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اساتیدی در دانشکده خبر می‌توانند حضور پیدا کنند که پنج سال سابقه حضور در مطبوعات داشته باشند و تحصیلات آنها با رشته‌های این دانشگاه مرتبط باشد.

فرج‌اللهی پی‌گیری‌های مسئولان استان اصفهان برای احداث این دانشکده را مناسب دانسته و اظهار داشت: پی‌گیری‌های مسئولان استان در یک ساله اخیر مسئولان دانشکده خبر را ملزم کرد تا نسبت به افتتاح هر چه سریع‌تر این دانشکده اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: خبر نهایی مکان و نحوه راه‌اندازی منوط به تصمیم‌های اخذ شده در تهران است و تا یک ماه دیگر خبر نهایی آن اعلام می‌شود.

*‌ رسانه تأثیرگذارترین عنصر بر افکار جامعه

معاون اجرایی دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به گستردگی رسانه و مسئولیت‌های خبری اشاره و تاکید کرد: یکی از عناصر تأثیرگذار بر افکار مردم رسانه است که می‌تواند به شیوه‌های گوناگون اقدام به درج اخبار کند.

حسینی افزود: احداث دانشکده خبر در هر شهر می‌تواند به پرورش استعدادهای خبرنگاران کمک کرده و کمک بسزایی در پیشرفت عرصه خبری می‌کند.

وی در ادامه گفت: این دانشکده به عنوان ششمین دانشکده خبر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول