اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کشاورزی استان مرکزی

صددرصد مصوبات دور اول و دوم سفر اجرا شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای صددرصد مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان در بخش کشاورزی خبر داد.

صددرصد مصوبات دور اول و دوم سفر اجرا شده است

عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در دور اول سفر هیئت دولت 11 مصوبه و در دور دوم 9 مصوبه در بخش کشاورزی در این استان به تصویب رسید که صددرصد این مصوبات به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: در دور سوم سفر بالغ بر 22 مصوبه به تصویب رسید که از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اختصاص مبلغ 20 میلیارد ریال به منظور توانمندسازی شرکت‌های تعاونی طی سال 90 تا 93 بر اساس مصوبه هیئت دولت در دور سوم سفر خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: در سال گذشته 1.5 میلیارد ریال به منظور تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی اختصاص یافت.

مظفری ادامه داد: تامین و انتقال آب به منظور توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان پس از ارائه نتایج مطالعات توسط استان و انجام مراحل قانونی یکی از مصوبات سفر سوم دولت به استان است که مراحل نهایی مطالعات آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن پیگیری خواهد شد.

وی افزود: اختصاص 5 میلیارد ریال یارانه تسهیلات برای اجرای طرح‌های آب و خاک نیز از دیگر مصوبات بوده است که در سال گذشته 700 میلیون ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری آب و خاک پیش‌‌بینی شده و تاکنون 550 میلیون ریال تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به مصوبات دور اول و دوم سفر خاطر ‌نشان کرد: افزایش سهم استان برای حفاظت خاک و آبخیزداری در 118 هزار هکتار از اراضی، احداث مجتمع‌های تعاونی دامی و گلخانه‌ای در کمیجان، بازگرداندن اسناد مالکیت دیم‌زارهای خشک شده خمین، احداث ساختمان دامپزشکی استان و تامین پنج خودروی کمک‌دار برای دامپزشکی و تخصیص اعتبار به منظور لایروبی قنوات، تاسیس شعبه مؤسسه رازی، احداث انبارهای کوتاه مدت ذخیره گندم با ظرفیت بیش از 30 هزار تن، توسعه زیربنایی عملیات آب و خاک و اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای ایستگاه‌های گل و گیاه محلات، لوبیای خمین، انار ساوه و پسته از مهم‌ترین مصوبات هستند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول